scrapohobby

Alla inlägg den 30 december 2010

Av scrapohobby - 30 december 2010 06:00

Hej på er allihopa!

Grattis vill jag säga till alla er som kammat hem en liten vinst i vårt tag-regn under denna månaden och tack för alla goa kommentarer åter igen!! Ni läsare betyder jätte mycket för oss i designteamet ska ni veta!


     


Idag ska jag visa hur jag altrat en Green Gigant majskonserv, till en perfekt gå-bort present till i morgon! Man kan stoppa allt möjligt i den... presentkort, biobiljetter, karameller, hemmagjord tvål eller ja, i princip vad som helst som har rätt storlek!!



Jag har dekorerat med Midnight frost stripe och Moonlight, vackra papper från Bo Bunny. Denna serie är så himla fin, starka blå-lila toner blandat med vinrött och grått, det gör dom otroligt "lättjobbade"...samtidigt som man som bonus får lika vackra baksidor! Nu börjar vi från början.....


  


  


En helt vanlig konservburk alltså, se till att skura ur den ordentligt innan du sätter igång! Tag bort etiketten, lättast är att koka burken om den inte lossnar lätt.


  


  


För att det ska se ut som att burken öppnas för första gången av mottagaren så öppnar du burken i botten när du ska tömma ut innehållet och servera till middagen!!!


  




Jag har måttat mina remsor av det fina Bo Bunny papprena med etiketten som satt på konserven, enkelt och snabbt! Kanterna är ruggade och på det randiga pappret har jag rivit och krullat lite av det som ska visas framifrån. För att krulla mina kanter använder jag ett vanligt trägrillspett, men det går lika bra med något annat smalt man har...kanske ett penselskaft eller dyl!


     


Klipp ut två cirklar som ska fungera som lock och botten till din burk, jag har bara ritat av burken direkt på baksidan av pappret. Ska man som jag, rugga kanterna, kan man klippa på linjen, men väljer du att inte göra det, så klipp någon mm innanför, så passar bitarna perfekt!.


  





När jag, framför allt, altrar använder jag min limpistol, då kan man vara säker på att grejorna sitter där dom ska! Limma alltid på pappret... då har du lite extra tid att få det på rätt "köl" innan limmet stelnar... limmar du på metallen, så stelnar det innan du hinner blinka! Kanterna på burken har jag praimat med Gesso ifall något skulle synas bakom mina papper.  


    


Som ni ser har jag valt att använda den vackra vinröda baksidan på "Midnight frost" och här syns det tydligt hur jag krullat till det randiga pappret innan jag börjar fästa det på burken.


  


 Sen är det bara att bestämma sig för vilka dekorationer man ska använda. Här ser ni min tilltänkta hög!! Spets från Reprint, blommor, band från You Do och Pynte baer från Kort og Godt.


  



Nu börjar det arta sig... lite gesso kladd, en spets-rosett och randiga pappersremsor har fått sin plats. Det finns ju lika många sätt att dekorera som det finns pysslare och INGET är fel! Tuta och kör bara!!


Om du gör något du är extra stolt över och vill visa, maila gärna in din bild till oss så kanske just din bild dyker upp här i bloggen!!


  



Som dekoration på locket sitter två utstansade snöflingor från Martha Stewart  och en vacker Gardenia,  just det paketet innehåller 7 olikfärgade blommor.


  


  Så en avslutande bild på min färdiga konservburk i lyxförpackning! Allra sötaste metallklädhängaren från Kort og Godt dinglar i rosetten.


Nu önskar jag er lycka till att altra era konserver! Har man ingen gåva hemma så är detta en toppen sak och ganska snabb grej att ge bort!!


Ni får ursäkta att mina bilder inte syntes i morses...vet inte vad som hänt men nu ska felat vara avhjälpt hoppas jag!


Ha ett riktigt


GOTT NYTT ÅR


Kramar Lina       

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards