scrapohobby

Alla inlägg den 25 december 2010

Av scrapohobby - 25 december 2010 21:31

Ja, så är nästan juldagen till sin ända. Jag hoppas verkligen att ingen fastnat i någon snödriva utan kommit fram till sina nära och kära helskinnade.


...


Tack för allt intresse och alla härliga kommentarer.


Vi önskar er alla en fortsatt god jul.


Vinnarna från den 23:e och den 24:e december lottas fram på måndag...


// Sari

Av scrapohobby - 25 december 2010 01:00

På många håll i världen, är juldagen den dag som jultomten kommer med julklappar. Här i Sverige fick vi det avklarat igår, på de flesta håll. Kanske finns det några som åker till släktingar idag.




Här är min dag 25-tag...




Jag är fortfarande i ett Tim Holtz-stim, och knåpade ihop denna med de goa inspiratörerna och, givetvis, bossen herself, Maria, i torsdags i förra veckan. Jag hade ju inte med mig mina egna grejor, så det blev till att nöja sig med med vad butiken hade att erbjuda...




Jag började med att torrembossa tagen - med härliga retro-cirklar. Jag färglade med orange, blå, röd och brun distress-färg. Därefter glittraded jag med brun stickles (cinnamon), och lät det torka.
















  




     




Sen ville jag förlänga tagen, och gjorde det med en bit wellpapp, som jag drog röd färg på förhöjningarna på. Därtill stansade jag ut en kant med Snow Flurries (Timpans härliga kantstans).




Jag glittrade snöflingorna med glitterstickles. Denna variant går lite i blått...




Sen såg jag Hurra-stämpeln från Inkido, och jag tänkte först dra nytta av siffran 25 som finns på den. Men så kom jag på att vi hade en massa härliga stansar som jag ännu inte provat. Så jag valde en lite spretig blomstans och en vanlig sexbladig blomstans. Innan jag stansade ut de stora blommorna, drog jag på peeled paint-färg på ett papper, i det här fallet ett 300 g akvarellpapper, och stansade ut en grön och en vit blomma. Jag monterade dem på varandra med 3-d-kuddar, för att få lite volym till projektet.


Därefter stansade jag ut en liten blomma till mitten. När jag skulle fästa mittenpartiet på den gröna, så fäste inte 3-d-kuddarna. Så det blev till att använda Glossy Accents istället. Det biter ju på allt... :-).


Siffran 25 kommer från Tim Holtz Sizzlitz-alfabet Upon a time.
















  





  


För att avsluta tagen upptill på ett snyggt sätt, valde jag en härlig koppar-metallblomma, några koppar-metall-löv och en vit stor pärl-brad att sätta i mitten samt fästa dem alla med. Jag matade också in en massa dekorband och snören i hålet - för att få en lite spretig look.




Några röda halvpärlor här och där fick avsluta det hela.








  



  














Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards