scrapohobby

Alla inlägg den 11 december 2010

Av scrapohobby - 11 december 2010 09:46

Den slumpmässiga nummer-dragaren valde nummer 6 idag, och det råkade bli:


Lousan

Fredag 10 dec 08:08

Enkel men väldigt fin tag!

http://lousans.blogspot.com


Skicka oss dina adressuppgifter till info@scrapohobby.se, så skickar vi vinsten till dig :.).


...


Glöm nu inte att kommentera under dagens tag-inlägg... så kanske just du har chansen att få något litet hemskickat till dig :.).


// Sari

Av scrapohobby - 11 december 2010 06:00

Idag är det den 11 december. Snart är vi halvvägs till julafton.


Jag hoppas att du hunnit med de flesta julkort vid det här laget, så att du har lite tid att njuta av vintern, matlagningen och allt annat som hör julen till.


Jag har återigen använt mig av julkram-stämpeln från Reprint, helt enkelt för att jag tycker att den är helt underbar att jobba med. Glöm inte att kolla in resten av stämplarna i samma clear stamp-paket. De är helt ljuvliga i mitt tycke!!!

 

(Julgranen kan du

t ex stämpla upp tre gånger, klippa ut dem och biga dem på mitten. Sedan kan du montera var sin halv-gran på en av dem - och så har du en tredimensionell gran att sätta på ett kort. Läckert!) 


Jag har målat med vit (picket fence)och mässingfärgad (tarnished brass) crackle paint på den större tagen.


Den mindre tagen har jag färgat in med olika distressfärger.

Jag har sedan fäst de två etiketterna med häftklamrar (sååå himla praktiskt).


Stämpeln julkram sitter på en form utstansad med Tim Holtz tjocka Hanging sign-stans. Jag har målat hela ytan med Rock Candy crackle paint.


För att dölja hålen på vänster sida, har jag monterat ditt siffran 11. Jag har stämplat dem med inkadinkados träkloss-stämplar och stansat ut dem med två olika stansar, den ena ½" i diameter och den andra 5/8" i diameter.


Så här kommer min andra julkram till er!


// Sari

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards