scrapohobby

Alla inlägg den 14 december 2010

Av scrapohobby - 14 december 2010 08:11

The more, the merrier heter det ju... Och när jag gjorde tagen till dagens lucköppning hos Scrap & Hobby, gav den mig mersmak... Jag blev jätteförtjust i tanken att göra fler tags med den torrembossade bakgrunden.... Och så fick det bli...


  


Jag har använt mig av samma tjej på alla kort. Hon kommer från The Greeting Farm och ingår i serien Cheeky Cherry Collection. Hon heter Rockabilly. Och visst är hon söt.

Jag har färglagt alla tjejer med Copic-pennor (du finner dem hos Scrap & Hobby). (något som vi precis lärt oss är, att copicpennorna är ju som bekant påfyllningsbara... och genom att köpa en refiller, kan du fylla pennan 16 gånger... Snacka om att få ned priset på de pennor man använder mest :-). Så om du börjar få slut på dina favvofärger, kan du kontakta oss på Scrap & Hobby, så fixar vi det...)



  


Jag har torrembossat bakgrunden med Tim Holtz texture fade (torrembossingkuvert) Woodgrain. Det blir ett superläckert resultat tycker jag. Sen har jag jobbat in tagen med tea dye ink med ett infärgningsverktyg (ink blending tool). Därefter har jag dragit Vintage Photo distress ink-dynan över de förhöjda partierna. Och som avslutning, har jag dragit med Walnut stain-dynan längs kanterna.

För att få lite skimmer till tagen, har jag strukit över Frosted Lace Stickles (det går säkerligen lika bra med ngt annat icke-glittrigt "glitter"-lim).


  


Jag har använt mig av en snöflingestans från Spellbinders och dekorerat mittenpartiet med var sin knapp på alla tags. (Nu så här i efterhand tänker jag att det kunde varit kul att stansa ut snöflingan i mossgummi... för att få en lite förhöjd effekt :)... ngt att prova nästa gång kanske...)

  

Jag har försökt att variera mig vad gäller dekorationerna nedtill på etiketterna. I vissa fall har jag satt dit öljetter och snören, i andra fall har jag bara satt dit dekorband.

Tomtemössan har jag "snott" från Ian i xmas sweeties-setet. Jag har dessutom satt fast den med en brad (påsnit, jungfruben) - så att man kan röra den fram och tillbaka...


         

Jag har också använt mig av Tim Holtz härliga tomma biljettstämpel från setet det hundrade stämpelsetet vid namn Odds and Ends - med flera olika biljetter och superfina uttryck, för att kunna stämpla dit hälsningen God Jul.

Och som avslutning, kommer det en tag med en finsk tolkning... För visst är alla finskor blonda... :-).

    

Hyvää joulua, God jul och en väldigt Merry Christmas till alla er!


// Sari


Glöm nu inte att lämna en kommentar under det förra inlägget för att ha chansen att vinna något litet... :-).

Av scrapohobby - 14 december 2010 01:00

Snacka om att vara Tim Holtz-inspirerad!

Här har jag snott hans idé om att torrembossa tagen med Woodgran texture fade. Den är ju himla läcker tycker jag... Och det tyckte jag förresten redan när jag gjorde min halloweenkista :-).


  



Efter torrembossingen har jag arbetat in flera olika bruna nyanser distress ink - både i fördjupningarna men också på förhöjningarna.

Därefter har jag strukit på Distress stickles rock candy och torkat det med embossingfönen. Det blev ett småglittrigt resultat. Vill man ha större effekt, får man nog smeta på mera...


När jag skulle välja stämpelmotiv från The Greeting Farm, var det svårt att motstå söta Amelia med sin lilla ugnsplåt med färdigbakade muffins. Jag färglade henne med Copic ciao-pennor och eftersom jag färglade håret i orange toner, tyckte jag att det skulle bryta snyggt med lite grön-blå toner på hennes huvudduk och förkläde.  


  


Som dekoration använde jag Spellbinders Snowflake pendant-stans. Jag stansade ut den i 300 g akvarellpapper, och glittrade till det hela med rosa-tonigt genomskinligt glitterlim.

Jag stansade ut en scallop-cirkel ur orange papper (min favvofärg) och sedan stansade jag ut cirkeldelen till själva snöflingan (samma paket som ovan).


Eftersom det var länge sedan jag dekorerat med knappar, utmanade jag mig med att göra det på detta projekt. Jag behövde dock inte leta länge, förrän jag hittade den perfekta knappen, med just de rätta grön-blå tonerna!!! Ibland har man tur!

Jag har också trätt igenom lite snöre genom hålen och gjort en rosett.


  


När jag skulle fortsätta dekorera tagen, kom jag på att jag hittat en stuvbit med snöflinge-filtband på Scrap & Hobby. Det verkade passa jättebra längst ned på tagen. Jag satte också dit de största blå rhinestone-dekorationerna för att förstärka färgvalet hos lilla Amelia.


Lyckligtvis hittade jag en annan stuvbit med pärl-dekorband som jag hittat i någon tygaffär. Den kunde komma väl till pass här, tänkte jag. Jag nitade fast den med Tiny Attacher-nitar.


För att få fram dagens datum, d v s den 14 december, valde jag att använda träkloss-stämplarna från inkadinkado och mina små små handstansar för att göra egna dekorationer. Jag kan bara inte få nog av dessa träkloss-alfabetsstämplar! De bör finnas i var mans (pysselkvinnas) hem, tycker jag :-).


  


Jag älskar att blanda olika typer av dekorband, och i tag-hålet har jag satt dit både vitt och grönt vitprickigt band, ett brun-vit rutigt band samt en bit snöre. Du hittar dessa, och många fler, hos Scrap & Hobby.


Eftersom vänster överhörn såg lite tom ut, valde jag att sätta dit en kopparfjäril. Lyckligtvis finns det ett hål i dess kropp, vilket underlättar ditsättande av min blå glittriga brad - vilket i sin tur håller fast fjärilen på ett smidigt sätt.


  


Nu önskar jag en finfin fjortonden december 2010.


Lämna en liten kommentar, så kanske det blir just DU, som vinner utlottningen hos Scrap & Hobby.


// Sari

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards