scrapohobby

Alla inlägg den 7 december 2010

Av scrapohobby - 7 december 2010 04:45

Under lucka 6 fanns det gott om kommentarer att välja bland. Random Number Generator valde nummer 4 - och det var denna kommentar: 


Victoria S

Måndag 6 dec 08:19

Jättehärligt med inspiration till tag-verkstaden här hemma! :) Mycket fint!







Vi ber att få gratulera!


Skicka oss dina adressuppgifter - så skickar vi vinsten till dig.


...


Glöm nu inte att kommentera, det dras en ny vinnare imorgon igen.

Av scrapohobby - 7 december 2010 04:45

Äntligen fick jag gjort en uggletag.

I början hade jag inte någon aning om hur jag ville att den skulle se ut, men jag var i alla fall säker på att jag ville använda mig av Helge-ugglan från Vilda Stamps och det fina vinterträdet från Tim Holtz (Winter Sketchbook). Och de skulle båda vara färglagda med vattenfärger!!! Det gäller att utmana sig!


  


När jag väl stansat ut överkanten med en av Timpans stansar (plaque and postage), och hittat townscape-stansen bland mina gömmor, kände jag att jag var jag en bit på väg.


Jag har färglagt allt med distresser. Jag måste ju våga någon gång.


  


För att få en riktigt vintrig känsla, har jag öst på med 3D snow effect-pasta, både på husen och grenarna.


  


Jag stansade också ut en snöflinga ur skumgummi med Spellbinders snöflinge-stans-set create a flake 2. Därefter blingade jag till den med massor av blå rhinestones.


  


Timpans härliga granstämplar kom väl till pass i bakgrunden. Jag har också emboss-stämplat snöflingor i bakgrunden, och hällt glitterembossingpulver över.


  


För att få en snygg finish, blingade jag till det lite extra med vitt plast-bling-band och ett mossgrönt dekorband, som jag nitade fast med häftklamrar.


  


Siffran sju - det aktuella datumet för dagen... Har jag först färglagt med Vintage Photo, genom att dra en grungeboardsiffra i dynan och sedan täckt det med crackle paint. Även sjuan skulle blingas till, så jag använde mig av kristall-rhinestones den här gången.

Jag har hängt den i grenen med 4 st s k jumprings - smyckesringar...


  


Glöm nu inte att lämna en liten kommentar, så kanske det är din tur att vinna idag.


// Sari

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards