scrapohobby

Alla inlägg den 24 december 2010

Av scrapohobby - 24 december 2010 16:00

Varmt välkommen till den fjärde tagen för dagen! Jag hoppas att din julafton är toppen och att du snart gör dig redo för att se Kalle och hans vänner!


  


Nu kanske ni undrar vad som hänt när det kommer en så murrig tag från mig...men det ska jag berätta!

Jo, det finns jätte häftigt material att jobba med i butiken kan ni tro, oh då kunde jag inte låta bli att prova min ide!


 Basen till tagen är tunn fannèr som jag stämplat med Artemio textstämpel, Tim Holtz( granar) och My paperworld (krona). Jag har sedan stansat ut en ren med Reindeer flight  bigiz dies och den fick en stämplad utklippt vacker vinge i kork!! Lite härliga metall dekos från Kort og Godt och ljuvlig stretchig volang på metervara!


 


Liten närbild på snöflinge bården från Tim Holtz också denna en bigiz dies som kan skära i både metall och annat! jag har satt 3D snö på hela och sticklat med Diamond stickles.


VILL DU VARA MED OCH TÄVLA SÅ ÄR DET VIKTIGT ATT DU LÄMNAR EN KOMMENTAR I TESSANS INLÄGG SOM STARTADE DETTA TAGREGN I MORSES!

LYCKA TILL!!


Nu vill jag bara passa på att tacka så mycket för alla rara kommentarer ni lagt i våra inlägg, ni kan inte ana hur det värmer!! 


Sköt om er nu och ha en riktigt härlig jul!!


Kramar Lina

Av scrapohobby - 24 december 2010 14:00

Här kommer den fjärde tagen idag på julafton. För att ha chans att vinna i dagens utlottning skall ni kommentera i dagens första inlägg. 


Min tag har jag klätt med Tissue Tape ifrån Tim Holtz. Därefter har jag målat på några ställen både med svart Crackle Paint och röd akrylfärg. Som dekoration har jag använt en bit spets, grungeboard, blommor och halvpärlor.


Hoppas ni njuter av dagen och jag önskar er alla en riktig God Jul!

//Nicola


Av scrapohobby - 24 december 2010 10:00

Här kommer tag nr 3 idag på julafton. För att ha chans att vinna i dagens utlottning skall ni kommentera i dagens första inlägg. 


Här har jag gjort en tag som jag klätt med papper från Pion design. Den söta bilden kommer från ett vintageark och på kanterna har jag embossat med distress embossing. Stämpel är från Reprint även den embossad med distress. Siffrorna från Tim Holtz Vintage market.


 


En riktigt GOD JUL till er alla från Mim.... 

Av scrapohobby - 24 december 2010 08:00

Jultomten knackar på dörren och säger Ho, Ho, Ho... Åtminstone i amerikanska filmer. Här hemma i Svedala frågar den efter snälla barn.

Julafton, den 24 december, är en glädjens dag för många. Äntligen får barnen öppna sina julklappar... Men det är klart... Tiden som de öppnar på varierar beroende på i vilken familj man bor.


...


Psst...

Ni kommer väl ihåg att ställa fram en tallrik gröt åt tomten!


...

  

Här är min julaftonstag, som kanske kan resultera i en liten julklapp för någon vuxen papperspysslare (om denne vinner luckdragningen...) - förutsatt att man lämnar en kommentar under Tessans inlägg.


  


Jag började med att färglägga tagen med tea dye distress ink. Sedan stämplade jag den största granen från Reprints julgrans-set. Jag använde både Pine Needles distress ink och Forest moss distress ink för att få lite liv i granen.


Jag dekorerade den med röd Pearl Maker (och tänk att jag lyckades göra färdigt kortet utan att söla.. fastän "kulorna" inte torkat...).

Till höger om granen har jag stämplat en kvist från samma stämpelset  i olika gröna nyanser - för att ge intryck av att en grankvist sticker in i bilden...

Du ser också en söt liten ugga skymta fram ovanför granen. Den tyckte jag ju bara var tvungen att pryda detta kort! Ho hooo.


  


Den ovala stämpeln som det står "Får ej öppnas förrän julafton - Tjuvkika inte" på, kommer från Inkido. Jag har också "post"-stämplat dagens datum med en annan stämpel från Inkido.


...


Jag fortsätter min vandring på akvarell-tekniks-färgläggningsvägen. Den här gången har jag färglagt paketen (från samma stämpelset som ovan) med lite olika tekniker. Jag har också avslutat med att dekorera "banden" med stickles-glitter.


  


Jag vill passa på att önska er alla en riktigt god jul!


Tänk bara på att inte föräta er på skinksmörgåsar och annat smått och gott.

Varva ned.

Umgås.

Och känn att även du har rätt att vila upp dig under julen!


Jag skickar er massor av härliga julkramar, som värmer er tills vi ses igen.


Glöm inte att kika in flera gånger under dagen för att se resten av inspiratörernas tags - etiketter.


...



Men för enkelhetens skull - se till att lämna alla kommentarer under Tessans inlägg - för annars blir d kaos när jag skall använda mig av random number generator...

 

Vinnaren dras i mellandagarna - så det blir en försenad julklapp... :).

 

// Sari

Av scrapohobby - 24 december 2010 05:00

Midnatt råder, tyst det är i husen....

Nja, midnatt är det ju inte riktigt men tidigt på morgonen iaf. Idag är det så dagen som alla väntat på så GOD JUL på er! Det är julafton och dags att öppna lucka nr 24.


  

Här har jag använt inkidos fina papper och stämpel. Kanterna runt tagen är embossade med vitt embossingpulver och som dekoration har jag använt Martha Stewarts snöflingor.


Hoppas ni har möjligthet att kika in fler gånger under dagen för det kommer mera..men kommentarer till dagens alla inlägg görs i detta inlägg för att räknas med i vår utlottning.

GOD JUL!


/ Therese

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards