scrapohobby

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av scrapohobby - 22 oktober 2010 21:05

Hej på er!

Blev en sen bloggning från mig idag men bättre sent än aldrig sägs det..

Idag har jag ett enkelt julkort att visa. Jag gör ganska många julkort varje år så det är skönt att blanda med lite enklare kort då och då.


  


Här har jag använt mig av vit cardstock som bas. Sen har jag stämplat noterna från  

 på ett slätt papper och smutsat ner det med distresser.

Snöflingorna kommer från Martha Stewart och är i två olika storlekar.


Ha det gott!


/ Therese

Av scrapohobby - 22 oktober 2010 00:14

Snart , snart är det Halloween helg...till mångas stora glädje! Ding dong på dörrklockan och en massa söta utklädda barn som säger bus eller godis och hoppas på att kamma hem storkovan vad gäller smarrigt godis..eller varför inte en guld-peng?!


     


Det kan vara ganska kul att klä ut sig själv till trollkarl och överraska dom som plingar på! En riktig trollkarl behöver ju ha en trollstav och det var det första jag tänkte på när jag fick denna döskalle i handen av Sari! Från början är den helt i naturfärgad pappir-machee och jag har först målat min med svart acrylfärg och sedan Picked Fence cracklepaint för att få den så här läskig!


  


Själva staven är trollhassel inköpt på närmsta blommaffär, hatten gjorde jag av svart cardstock och nitade med guldiga brads. Dom röda rubinögonen säljs i små påsar med olika färger( hittas dom inte i webshopen så hör bara av er via kontaktrutan, om ni är sugna på dom!)


  


Trollstaven i sitt rätta element, bland höstiga Halloween-löv som går ton i ton med dom härliga fassan-fjädrarna! På hattens nederkant kan man skönja lite glittrigt stickles. Hoppas ni hittar på mycket roligt till helgen och skapar med dessa roliga döskallar!

Lycka till med förberedelserna inför den läskigaste helgen på året!!!


Nu över till lite bilder från torsdagskvällens rykande färska färgläggningskurs som Tessan och jag höll i. Åtta glada deltagare hade vi som fick tips och grunder i hur man färglägger med distresser och copic-pennor! Som ni ser höll vi till i butiken i Sävedalen.



Focuserade deltagare målar för glatta livet medan Tessan och jag förklarar och demostrerar hur vi går tillväga.


 

I pausen bjöds det på god fika som Betine hade bakat! 


Tillsist vill jag bjuda på en bild när vi för första gången bär våra nya mässförkläden som vi sytt av vackert tyg och spets från Tyglagret i Kungälv! Självklart går förklädena i Scrap&Hobbys färger och senare kommer bild på alla i DT-gänget i full mundering!!! Som ni förstår är det inte hela kitet ni ser här!


På bilden syns från höger Tessan, Lina, Maria och Sari och dom som inte var med på kursen men är stolta DT´s är Nicola, Miaa och Mim.


       


Ha en fortsatt trevlig kväll och glöm inte att kika in på vårt kursprogram!!


Kram Lina

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards