scrapohobby

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av scrapohobby - 13 oktober 2010 06:00

Tidigt i våras planterade min dotter tre små pumpafrön. Nu några månader senare har dessa plantor tagit över hela vår plantering och bland de stora bladen döljer sig mängder av pumpor - bland annat den här stora! Det är den här som min dotter har bestämt ska sparas till Halloween.


Alla papper till den här LO`n kommer ifrån min favouritpapperstillverkare, nämligen My Minds Eye. Jag har använt tre olika papper som alla tillhör serien Blackbird. Det oranga pappret är baksidan på pappret Argyle. Det prickiga pappret som jag har gjort remsor av heter Big Dots och pappret som ligger bakom fotot är baksidan på ett papper som heter Pumpkins.  


Runt hela pappret och även under fotot har jag använt en Inkido stämpel, som heter Splash, tillsammans med svart Distress dyna. Jag har använt en Martha Stewart stans både på det pappret som ligger under fotot och även på två ställen på kanten på layouten. Den här stansen heter Doily Lace. Där jag har stansat på kanten har jag även dekorerat med grungeboard som är målad med Crackle Paint Black Soot och några blommor med knappar samt prickigt organza band.



Som sista dekoration har jag klippt ur några pumpor ifrån pappret som heter Pumpkins och duttat på lite Crackle Paint Rock Candy på dem.



//Nicola  

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards