scrapohobby

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av scrapohobby - 14 oktober 2010 10:15

Hej igen!

En tag på canvasduk med uteslutande Tim Holtz-produkter bjuder jag på idag. Jag är ett stort fan av Tim Holtz och använder dagligen hans utbud av material i mitt pysslande.


  


För att variera utseendet på tags är det väldigt roligt att skapa på tyg, canvas eller wellpapp! Jag har använt papper från Tim Holtz paperstac, rivit och cracklat med Tarnished Brass och även tagit crackle accent på ett av ansiktena!

Min Bind- it-all  har fått göra hålen längst ner på tagen, där mina band är fästa. Festliga dragspels-blomman är hur användbar som helst!Stansen finns både i webshopen och fysiska butiken.


 


Man kan se att jag använt Crackle accent och "sandat" mina kanter med Vintage Photo distress- embossingpowder, det ger en cool effekt! Distress-embossingpulvret finns i massor av olika färger!



Bokstävena är först distressade med Faded Jeans och sedan  distressembossade med Vintage Photo, ville få till en riktigt sliten look och skrapade bort delar av embossingen med en passar-spets!

Hoppas ni ger er i kast med att skapa tags på annat material än bara papper! Skapar ni något kul så hör gärna av er så vi kan komma och titta!

Ha en härlig pysseldag


Kram Lina

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards