scrapohobby

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av scrapohobby - 16 oktober 2010 19:53

Snacka om att vara i craft-heaven! Naturprodukter gör mig glad, och de kommer som ett välkommet tillskott till andra härliga produkter vi har just nu :.).




Och lugn, bara lugn. Jag håller på att lägga upp varorna i webbshopen. Senast måndag bör de vara där. Jag måste ju hinna pyssla också :).

Av scrapohobby - 16 oktober 2010 06:00

Jag fick en vild idé om att göra en Halloween-mobil, med Tim Holtz Tattered Leaves och pappersrosor.


Jag började dock med en träram som jag täckte med massor av snören.

Jag stansade ut en himla massa löv med ovanstående stans och torrembossade några med Tim Holtz Texture Fade Cracked.

Sedan började jag att limma på löv i alla härliga höstfärger, för att avsluta med fler gröna löv för att låta de orange blommorna synas bättre.

För att löven och blommorna skulle hålla fast, använde jag en liten limpistol. Jag måste bara säga att det här verktyget troligtvis är det mest underskattade! Det är otroligt praktiskt och fungerar väldigt väl!


Jag stansade också ut olika halloween-tema-figurer från Sizzix / Tim Holtz - däribland häxan, katten, fågeln, huset och fladdermusen.

Jag stansade ut dem två gånger. En gång i hård wellpapp och den andra gången i 300-grams akvarellpapper - så att jag skulle kunna skapa en härlig struktur med Timpans texturkuvert Cracked.


Sedan har jag använt mig av olika Distress Stickles för att rugga till ytorna på dem ytterligare.


Här kommer två filmer som visar hur mobilen ser ut. Den var något svårfotad :-).



Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards