scrapohobby

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av scrapohobby - 9 oktober 2010 23:50

Ååååh, jag hinner precis göra ett inlägg innan det blir söndag...


Nu är jag hemma igen efter en heldag hos Reprint. Vi började med att göra ett smycke med hjälp av en s k memory frame och två glasskivor.

Jag valde att hålla det enkelt med ett ena papper med bokstäver, helt enkelt för att jag gillar texter och ord. 


  


Den som hade tid, fick också försöka hinna med en tag, och eftersom jag älskar tags, kunde jag inte motstå denna utmaning, Därför manade jag på mina stressade fingrar ännu mera.

Jag jobbade in både Rusty Hinge och Peeled paint samt Vintage Photo från distressdyne-serien.

Därefter stämplade jag med fyra olika textstämplar från Reprint.



  


För att avsluta det hela, kunde jag inte motstå att använda mig av attitydbarometer-stämpeln - som visar på om jag är a bitch, lover, child, mother, sinner eller saint.

Jag misstänker att den oftast kommer att peka på bitch... Kanske sinner - om jag nu tänker på de sju dödssynderna och mitt ständiga godissug :-).


Och för att slippa skriva mitt namn med taskig handstil, klippte jag ut dem ur ett papper från Graphic 45.


  


Glöm nu inte att hålla utkik i webbshopen på alla fräscha produkter vi fått med hem i helgen :-).

Av scrapohobby - 9 oktober 2010 06:00

Som jag velat göra det här projektet. Den där konen har bara tittat på mig och utmanat mig. När jag till slut fann halloweenpapper med vit text på svart bakgrund, kände jag att det var dags att sätta planen i verket.

Jag hade ju inte idén fullständigt klar i huvudet innan jag började, men jag lät fantasin guida mig i rätt riktning.


  

  

Jag har använt mig av den stösta pappkonen jag fann hos Scrap & Hobby. Jag hade tidigare förutsett att det skulle gå åt minst två papper för att täcka hela bakgrunden. Jag har också använt mig av reapapper bara för att de nya halloweenpapperena inte fanns att tillgå i butiken.



  


  

Jag har använt flera stämplar från The Greeting Farms Creepy Crew-serie; Tuesday, Thursday samt Sweet & Toxic-tjejen och killen.


  

        

Spindlarna kommer från mitt härliga halloween-"stash"... Hemmet brukar ju vara överpyntat till Halloween... Min definita favvohögtid!!!!


Spindelnätet är framstansat med en stor Martha Stewarts Spider web band-stans.

De vita prickarna på det orange dekorbandet är helt klart en av mina många prick-bands-favoriter. Kolla själv in utbudet här.



  

  

För att få det extra pampigt valde jag att bröta på med massor av blommor. Jag har något purpurfärgat i botten tillsammans med en lejongul/brun spretig blomma. Sedan har jag limmat på en röd gardenia. För att få alla spretiga rosenknoppar på plats, placerade jag dem först under hela huvudblomman, lyfte bort den och fixerade dem med dubbehäftande tjocktejp för att de inte skall röra på sig. För att bryta av allt, har jag också monterat dit två bruna rosor, som jag snurrat till ändarna på för att få lite mera volym till blomsterarrangemanget.



  

  

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards