scrapohobby

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av scrapohobby - 15 augusti 2010 00:15

Här är ett s k handväskekort som jag inspirerades till att göra efter att jag sett ett inlägg hos Inkidos blogg någon gång i juli 2010.



Den här totade jag ihop snabbt och lätt på Scrap & Hobbys pysselträff i juli, utan egna pysselgrejor... Det blev till att nöja sig med det som fanns där...

  


Kortet är gjort på ett helt cardstock + lite extra från två andra papper till själva locket.


  


Så här ser det ut när man vecklar ut det lite till... Man kan givetvis passa på att dekorera det ännu mera, vika in hörnbitarna o s v...


  



Jag valde att stänga väskan med rejäla magneter som jag limmade fast med Glossy Accents-lim.


  


Jag har piffat till själva låsmekanismen på framsidan, genom att stansa ut två stycken vita blommor med en av stansarna i det här stanssetet. En fyrkantig svart knapp tyckte jag kunde fullända knäppet...


    


Locket är utstansat i två olika storlekar och lika många papper med Spellbinders Labels eight. Jag bara älskar rutor och prickar, varför jag, som en prototyp, inte kunde låta bli ett göra ett väldigt enkelt handväskekort.

För enkelhetens skull har jag dekorerat väskan med vita sömmar - med hjälp av den här pennan.


  


Så här ser själva locket ut.


  


Blev du sugen på att göra en själv? Om du blev det, skulle jag bli glad om du skickade mig en länk så att jag kan få kolla... Jag är ständigt sugen på mera inspiration och kanske har du en lösning som jag vill lära mig mera om...


Tack för idag...


Sari



  

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards