scrapohobby

Alla inlägg den 14 september 2010

Av scrapohobby - 14 september 2010 11:25

Passa på att ta en lott till tävlingen hos Scrap & Hobby.  

 

Du kan vinna 500 kr att handla pysselsaker för!!!!

 

Lämna din kommentar under dagens inlägg - före tolvslaget - så inkluderas du också i lottningen :-).


Av scrapohobby - 14 september 2010 11:21

Ja, idag är det den 14 september, och det betyder att kl 00:00 avslutas tvåveckors-perioden som ni haft chansen att ta lotter till vår tävling.


Vinsten är 500 kr att handla pysselsaker för - och det tackar man väl inte nej till :-)?


Ni som inte röstat idag, passa på och gör det innan tolv-slaget - för vem vet - kanske är det din tur att vinna...

Av scrapohobby - 14 september 2010 05:00

Det här är ett annat alster från Nolträffen.


Man skulle skapa något med annorlunda form och jag kom att tänka på en liten korg med halloweentema. Jag ville också få användning för textur-kuverten - d v s torrembossing-kuverten som Timpan formgivit.


  

  

Jag har ju tidigare använt mig av Wood grain från detta set - så nu återstod bara Bricked. Och varför inte skapa en sådan struktur till korgen...


  

  

Jag har också använt mig av spindelvävs-bandstansen från Martha Stewart. Som ni ser är det en mångsidig stans, eftersom man antingen kan visa upp hela eller dölja halva (detta kommer ni att få se i ett annat häftigt halloweenprojekt som visas i början av oktober :-)... ).



  

  


Jag valde lite kraftigare kartong till handtaget - så att det verkligen skulle hålla - både för att lyftas i - men också för vikten av de härliga metallfötterna :-).


  
Jag är väldigt förtjust i att skapa blomsterarrangemang med flera olika typer av blommor, och här ser ni ytterligare ett bevis på detta.
  

  

Och avslutningsvis ville jag göra en riktigt skrämmande bok (typ A book of Horrors...) - med hemska recept eller något liknande... Farligt skulle det vara i alla fall... Men eftersom jag inte hade det, fick det bli en lite giftig bok...

Hålen till sidorna har jag stansat med en BIA - d v s en Bind it all-maskin - som både gör hål och binder ihop spiralen. Den här gången hade jag inte spiralerna med mig, så det blev till att använda snören. Tack för dem, Agneta!


Jag har också använt mig av flera av halloweenstämplarna i ett stämpelset från Tim Holtz.

 
  

  


Sari

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards