scrapohobby

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av scrapohobby - 4 januari 2011 06:00

Varje år tar vi i min familj massor av foton under jul, bla ett av den nyklädda granen. Det finns säkert flera av er där ute som sitter och scrappar sina julfoton, så jag tänkte komma med en idé; julkulor i 3D på LO:n!



Man stansar ut 4 likadana former och viker på mitten, lodrätt. Här har jag använt Spellbinders. Sedan limmar man ihop alla fyra, så man får en platt sida och några som sticker upp. Lätt som en plätt! Vill man ha ännu mer rundat, kan man stansa två till! Ha gärna ett jämnt antal utstansade figurer, då får man en "uppstickare" i mitten.




På denna LO har jag använt en grön cardstock som jag har "mönstrat till" själv genom att spraya med Peeled Paint distressrefill, guld perfect pearl och vatten i en mini mister. Jag sprayade över en Prima-mask. Texten är Tim Holtz Sizzixalfabet Vintage Market. Jag har några brads (Veckans vara är brads, så passa på!!) på LO:n också. En överbliven bandstump, några clearshapes i form av julkulor (dom hittade jag i REA-snurran i butiken) och så 3D-kulorna på, så är LO:n klar!


Lycka till med era julfoton!


Snart är det dags för årets första tävling, så håll utkik här i bloggen!

/Miaa

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards