scrapohobby

Alla inlägg under november 2010

Av scrapohobby - 10 november 2010 06:00

Noel heter Bo Bunnys nya julpapper och jag har avänt tre olika papper ifrån serien. Det röda pappret heter Cheer, det randiga pappret heter Stripe och sedan har jag klippt ur detaljer ifrån ett tredje papper som heter Holly.


Bakom de mönstrade papprena ligger det en vit cardstock som jag har stansat med en Martha Stewart stans, Doliy Lace. För övrigt är det vita blommor tillsammans med tjusiga metalldekortioner ifrån Kort&Godt som jag har dekorerat med. Jag har använt både deras små och stora metallblommor.



//NIcola


Av scrapohobby - 9 november 2010 00:57

Äntligen kommer det lite påfyllning till snurrorna!!!


Ni som är sugna på stansmallar från Spellbinders behöver inte vänta längre än till onsdag.

Det dyker nog upp en och annan nyhet från Tim Holtz också :-)...


Vi kommer att få påfyllning av följande:


EYELET CIRCLE

EYELET SQUARE

LACEY SQUARES

LABELS 1

LABELS 15

LABELS 14

LABELS 10

LABELS 8

HEIRLOOM ORNAMENT

CLASSIC SCALLOPED HEART

 

STANDARD CIRCLES LARGE

CLASSIC SCALLOP LARGE

CURVED RECTANGLES

DIE TAG AND BOOKPLATES

*NEW* Movers & Shapers L Die - Tag & Bookplates



FOUNDATIONS BOX FEET

Tim Holtz - Ideaology - Foundations  - 4 Box Feet

Av scrapohobby - 8 november 2010 12:27

Äntligen har vi fått in den underbart vackra ängelstämpeln från Reprint och nya tjocka stansarna från Tim Holtz och Sizzix!


Vad sägs om ängelstämpeln... En riktigt klassisk kollagestämpel vid namn Sweet little angel:



Snögubbe med flinga - Winter wonder



Renar - Reindeer flight



Kantstans med hus - Townscape



Kantstans med snöflingor - Snow flurries



Vilken är din favorit?



Av scrapohobby - 8 november 2010 09:36

Nu på torsdag visar Lina och Therese hur man färglägger med distressfärger och copic-pennor. Ta chansen att lära dig teknikerna och förbluffa släkt och vänner med dina fantastiska julalster!

 

Beställ kursen på nätet eller kom in till butiken och boka plats och betala på en gång.

 

Kursen börjar kl 18:15 och slutar kl 21:15.

Priset är 295 kr/person.

 

Du har dessutom 15 % rabatt på hela sortimentet under kurstillfället.

 

Välkommen med din anmälan.

Av scrapohobby - 8 november 2010 06:15

Denna underbart söta uggla är en stans från Sizzix. Tagen har jag först stämplat med en clear embossingdyna och embossat med clearpulver. Sedan har jag färgat tagen med Distressdyna Broken China. Jag stansade ut ugglan ur ett paketeringspapper och ett turkost spillpapper. Satte dit en ros, som jag hittade i butiken. Jag tror att det kanske är Therese som gjort den med blompuncharna. I med två olika sorters band, ett organzaband och ett pärlband, i hålet. Sedan är den klar!


Först en närbild på ugglan och rosen. Här ser man den söta ugglans "fjädermönster" på magen och vingarna.


  


Sedan en bild på hela tagen.

   


Lycka till med din tag!

/Miaa

Av scrapohobby - 7 november 2010 06:00

Har dekorerat hjärtan i papp. Målat med vit crackle paint sedan dekorerat med blommor som jag lagt lite extra glitter på och blad.

Detta hjärtat är målat med röd crackel paint sedan har jag stannsat ut stjärnor i krympelplast och en spets runt kanten från reprint.

  

Hälsningar från Mim...

Av scrapohobby - 6 november 2010 20:07

Nu har jag bestämt mig...

Det skall bli självgjorda juldekorationer hemma hos mig i år... Så känns det nu i alla fall (jag vill ju gardera mig utifall att jag inte orkar me't... ;.)... ).

Tänk vad roligt det kunde vara att verkligen ta vara på alla vackra julpapper och göra något kreativt med dem, istället för att alltid köpa färdiga plastsaker...


...


Här är två alster - så visst har jag kommit en bit på väg...


En väggdekoration med ett härligt vintage-jultema:


  


Jag är fortfarande lika förtjust i idén att först kladda ned wellpappen med vit och mässingfärgad krackeringsfärg, för att sedan fortsätta med olika mönstrade papper.


  


I det här fallet följde jag en skiss som Arkivet har under november månad. Häng på du med :-)!!!




Jag var på ett generöst metalldekorationshumör idag, så jag valde att ladda på med flera olika saker... bl a skruvbrads, röda stora hjärtbrads, metall-löv och en härlig metallblomma, hinge clip och den finfina röda påsniten (brad-en).


  


Papperen kommer från Inkido (Christrmas elegance) och Craft Corp, och jag måste säga att jag verkligen gillar att blanda olika mönster (läs hjärtan, prickar, noter och ränder) med varandra!!!


Hjärtpapperet är ju ett av mina favoriter i år. Därtill är notpapperet helt underbart... För att inte tala om de randiga och prickiga kraft-papperen.


Jag fick också använt Martha Stewarts kantstans Doily Lace, vilket känns bra, när man ändå kånkat med sig stansar av olika de slag till en pysselträff. Tänk att dessa saker kan väga så mycket... :-).


Och ja visst ja... Den fina bilden på ängeln kommer från ett nytt ark med vintagebilder.


För att få bokstäverna att lyfta lite mera, har jag ritat lite med en vit penna.


  


...


Här är alster två för den här dagen ...


Jag ville så gärna lära mig att göra ett fräckt specialvikt kort, varför jag valde den som kallas för double side step card.


  


Jag valde att använda fler av kraft-papperen och wellpappen samt en annan vintagebild. Tänk så lätt kortmakeriet blivit i och med dessa vackra färdiga bilder... Inget bök med stämplar eller färgläggning... :-).


  


För att hålla ihop kortet, gjorde jag hål igenom hela kortet - med min underbara crop-a-dile - och sedan trädde jag igenom ett snöre. Smidigt va!!!???


Du hittar allt material hos Scrap & Hobby.


// Sari

Av scrapohobby - 6 november 2010 01:00

Äntligen fick jag tummen ur och började med mina julkort... För att starta mig själv valde jag att göra enkla kort med ett av Reprints fina julstämplar...



Kortbas, ett utstansat papper från Spellbinders, ett embossingkuvert / strukturkuvert, lite distressfärg och wellpapp är i stort sett allt som behövs...


Jag visar dem som en film den här gången...



...


Här visar jag skillnaden mellan Cuttlebugs och Big Shots skärplattor och vilken effekt de har på t ex Spellbinders Grand Nestabilities labels four-stansmallar.



Om du känner för att göra ett STORT intryck, och kanske vill beställa sådana här stora stansmallar, kan du skicka oss ett mejl på info@scrapohobby.se, så fixar vi det...

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards