scrapohobby

Alla inlägg den 29 november 2010

Av scrapohobby - 29 november 2010 06:00

Då var det dags igen, för julkort! Idag visar jag ett kort med tips om hur man kan använda Spellbinders snöflingor.


  


På kortet har jag använt INKIDO´s pappersserie CHRISTMAS ELEGANCE SNOWFALL. Som kortstomme är det vanlig vit cardstock.


  

Jag har använt den stora snöflingan under Tim Holtz stans pappers rosetten. Istället för rosettstansens mitt har jag använt en mindre snöflinga i mitten. Ett bradshjärta och en bit på vita spröt binder ihop hela kortet, dom finns med på två ställen till. Ett bra sätt att få balans i ett kort eller en LO är att göra en trekant av dekorationerna.


  


Textrutan är gjord av juteväv och spillbitar. "GOD JUL" är stämplade med Making Memories magnetstämplar i Walnut Stain-dyna. Swirlstämpeln är en liten bit av en stämpel från Inkido bord. Hjärta, små bitar av vit spröt och en tråd från juteväven får ihop kortet.


  


I det övre högra hörnet har jag gjort en liten grupp av dekorationer. Det är en snöflinga, ett bradshjärta, en liten bit av spröt och en tråd från juteväven.


Hela kortet har chalkade kanter med Walnut Stain och så har jag glittrat på snöflingorna med Stickles. Runt om kortet, som en ram och även lite på textskylten har jag använt Pearl Maker nummer 1296 som halvpärlor. Den är lite gräddvit i färgen, jättefin!


/Miaa

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards