scrapohobby

Alla inlägg den 18 november 2010

Av scrapohobby - 18 november 2010 06:15

Hej på er!

Jag är ju lite förtjust i att göra album, så när vi på en mysig pysselträff hemma hos våran härliga DT-kollega Sari fick dessa papper att jobba med så var det bara  album som gällde för mig! Vi pysslade ju lite annat också förstås....men det kommer ni få se lite längre fram i tiden, *blink*, *blink*!


  









Jag har gjort en enkel variant av ett stjärn-album genom att göra insidorna två cm mindre både på längden och höjden. Vill man inte ha överkanten på sitt album utstansat som detta är det bara att göra in och utsida lika höga. Man limmar bara i hop gavlarna på sina sidor, inget annat ( ni ser detta tydligt på nästa bild. Vill ni se en tutorial/beskrivning på ett annat sätt att gå tillväga kan ni titta HÄR.


  


Jag har använt gesso runt alla kanterna och även stämplat snöflingor från Reprint med detta! Framsidan är dekorerad med blad från You Do, dragspelsblomma från Tim Holtz (dies), pynte baer och metall hjärta från Kort og Godt och tillsist spets från Reprint.


  


Bjuder på en närbild rosett-blomman och metallhjärtat!


  








Sida #1

En liten ficka på högra sidan rymmer två tags, båda är bakgundsstämplade med Artemio och en liten remsa Maja Designpapper såklart, ramarna är sydda med symaskin.Bruna frostiga pyntebaer och lite bollfrans. Får be om ursäkt för att mina bilder inte har så bra kvalitet i dag...det var sent på natten då dessa bilder fotades!!


  





Sida #2

Veckat papper med på syttband och en julröd blomma från Reprint. Några rullade Maja papper av olika slag som matchar sidan och en vit cracklad nyckel.


  







Sida #3

Här klipte jag ut två granar som jag tänkte skriva på på baksidan. Fotot parkerar jag på motsatt sida! Stämplade snöflingor med Aged Mahogany och distressade kanterna med Vintage Photo. Ni vet kanterna på pappret...där det står vad det heter dom har jag återanvänt och satt som "spärrar" så att granarna inte ska fara ut!


  










Sida #4

Stämplar från detta jul-set från Reprint, vackra blommor och ett nyckelhål fick pryda denna sida.De sidor som är sparsamt dekorerade ska det sättas in foton och lite text på efter den 24/12!

Känns så skönt att ha albumet klart och vittsen med att göra mini album för mig är att jag använder förfärligt mycket blommor och dekorationer på mina Lo så mina 12x12 album gapar ganska mycket!! Någon som känner igen sig???


  






Sida #5

Här mistade jag med min Minimister-flaska och Vintage Photo, stämplade sedan andra sidan med snöflingan, även den men Vintage Photo. Klippte ut lite glada "nissar" som skuttar omkrig och gör julen fröjdefull!


  




Sida #6

Så till sista sidan, några vimplar och en gesso målad dies från Tim Holtz. Den övre kanten på hela albumet har jag stansat med Martha Stewart-stans.

Det som nu fattas i albumet är att klistra in alla fina foton från julen som snart är här!!


Pappers lista

Fröjdefull Jul Girlang

Fröjdefull Jul Glada skratt

Fröjdeful Jul Julfest

Fröjdefull Jul Pyntat och fint

Fröjdefull Jul Virkad strumpa 

Gammaldagsjul  Julbak


Tack för att du kikade in i dag!


Kram Lina









Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards