scrapohobby

Alla inlägg den 16 november 2010

Av scrapohobby - 16 november 2010 07:25

Papperspyssel, korttillverkning och layouter i sin ära, men vi har också ett bra utbud av allmänt julpyssel i färg- och tapetbutiken på övervåningen.


  


Du och barnen kan ju göra både tomtar och troll, änglar och granar med mera. Det finns kit som är lätta att montera ihop och det finns sådant som du får pilla med lite extra, om du är på det humöret.


 

Se, så söta tomtarna och  ängeln är!


 


Och kott-tomten går ju inte av för hackor...


 


Längst bak ser du stora tomtemor och tomtefar, och framför dem finns det flera olika småtomtar.


     


Så passa på att ta vägen om färgbutiken på vägen ut - så kanske du hittar något för att få en mysig stund med barnen eller barnbarnen :-).


//Sari



Av scrapohobby - 16 november 2010 07:01

Jag tycker att det är jätteroligt att utmana sig själv att jobba med vintagestilen, genom att verkligen jobba med distressdynor och andra distressprodukter.

Här nedan har jag använt mig av en vintagebild som jag klippt ut från ett helt A4-ark med olika bilder. Jag har ruggat kanterna och mörkat ned dem med stämpeldynor.


  


För att få en gammal och sliten look på det underliggande papperet och på snöflingorna, har jag jobbat in både antique linen, tea dye, vintage photo och walnut stain.

Jag stansat ut flingorna med Martha Stewarts fina Scandinavian snowflake punch. Jag har satt på en härlig sammets-brad i mitten på snöflingorna för att på något sätt bryta av.


Jag har också rullat upp kanterna på papperena, för att låta det se ut som om fukten gjort så att limmet inte längre håller ned dem.


  


För att ge lite karaktär åt kortet, har jag använg mig av wellpapp. Det kan ibland räcka med bara lite wellpapp som syns här och där för att ett alster skall bli intressant i mina ögon :-).

Notpapperet i bakgrunden är ju bara ett måste i jultider.


  


Det skymtar visst fram lite rött papper också... :).


Baksidan är också rätt så nedsmutsad med olika distressdynor. Jag har skrynklat till pappret och dragit över med tea dye distress ink för att ge det en gammaldags känsla. Jag har därefter sprayat på med vatten och strykt platt det igen med ett litet resestrykjärn jag köpt på Clas Ohlson.

Därefter har jag gått loss med en massa olika stämplar från både Inkido och Artemio:

splash

carte postale

24.12 post


  


Så se nu till att göra minst ett vintage-julkort, där du riktigt får chansen att stöka ned dig :).


// Sari

 

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards