scrapohobby

Direktlänk till inlägg 6 november 2010

EN JULIG VÄGGDEKORATION / LAYOUT OCH ETT SPECIALVIKT KORT

Av scrapohobby - 6 november 2010 20:07

Nu har jag bestämt mig...

Det skall bli självgjorda juldekorationer hemma hos mig i år... Så känns det nu i alla fall (jag vill ju gardera mig utifall att jag inte orkar me't... ;.)... ).

Tänk vad roligt det kunde vara att verkligen ta vara på alla vackra julpapper och göra något kreativt med dem, istället för att alltid köpa färdiga plastsaker...


...


Här är två alster - så visst har jag kommit en bit på väg...


En väggdekoration med ett härligt vintage-jultema:


  


Jag är fortfarande lika förtjust i idén att först kladda ned wellpappen med vit och mässingfärgad krackeringsfärg, för att sedan fortsätta med olika mönstrade papper.


  


I det här fallet följde jag en skiss som Arkivet har under november månad. Häng på du med :-)!!!




Jag var på ett generöst metalldekorationshumör idag, så jag valde att ladda på med flera olika saker... bl a skruvbrads, röda stora hjärtbrads, metall-löv och en härlig metallblomma, hinge clip och den finfina röda påsniten (brad-en).


  


Papperen kommer från Inkido (Christrmas elegance) och Craft Corp, och jag måste säga att jag verkligen gillar att blanda olika mönster (läs hjärtan, prickar, noter och ränder) med varandra!!!


Hjärtpapperet är ju ett av mina favoriter i år. Därtill är notpapperet helt underbart... För att inte tala om de randiga och prickiga kraft-papperen.


Jag fick också använt Martha Stewarts kantstans Doily Lace, vilket känns bra, när man ändå kånkat med sig stansar av olika de slag till en pysselträff. Tänk att dessa saker kan väga så mycket... :-).


Och ja visst ja... Den fina bilden på ängeln kommer från ett nytt ark med vintagebilder.


För att få bokstäverna att lyfta lite mera, har jag ritat lite med en vit penna.


  


...


Här är alster två för den här dagen ...


Jag ville så gärna lära mig att göra ett fräckt specialvikt kort, varför jag valde den som kallas för double side step card.


  


Jag valde att använda fler av kraft-papperen och wellpappen samt en annan vintagebild. Tänk så lätt kortmakeriet blivit i och med dessa vackra färdiga bilder... Inget bök med stämplar eller färgläggning... :-).


  


För att hålla ihop kortet, gjorde jag hål igenom hela kortet - med min underbara crop-a-dile - och sedan trädde jag igenom ett snöre. Smidigt va!!!???


Du hittar allt material hos Scrap & Hobby.


// Sari

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scrapohobby - 5 januari 2011 01:00

Hej och tack alla trogna läsare som följt oss på denna adress. Ett nytt år innebär härliga nyheter, varför vi byter till den lite mer avancerade blogbplatsen blogspot. Välkommen att följa oss där istället.   http://scrapohobby.blogspot.com/ ...

Av scrapohobby - 4 januari 2011 06:00

Varje år tar vi i min familj massor av foton under jul, bla ett av den nyklädda granen. Det finns säkert flera av er där ute som sitter och scrappar sina julfoton, så jag tänkte komma med en idé; julkulor i 3D på LO:n!     Man stansar ut 4 l...

Av scrapohobby - 3 januari 2011 00:15

hej på er! Då var det dags att avslöja en av våra nyheter här i bloggen! Första veckan i varje månad kommer vi att presentera en skiss för er att inspireras av. Kanske kan ni ta den till hjälp när ni fastnat lite, inte kommer på vad ni vill gör...

Av scrapohobby - 2 januari 2011 06:00

Hoppas er nyårshelg har varit bra, min har varit mycket lugn vi har varit otroligt förkylda så jag passade på att pyssal en del. Här har jag gjort ett ljuskort och en tutorial hittar du HÄR.    Jag har använt underbara papper från Maja Desi...

Av scrapohobby - 1 januari 2011 07:00


(fritt översatt från texten till höger...) Hej allihopa! Gott nytt år! Kan ni fatta att det är år 2011?    Här på Farmen är vi lika glada för det  nya året som för våra nya stämplar. Nu går de att finna på TGFs hemsida (men även hos ...

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards