scrapohobby

Direktlänk till inlägg 1 november 2010

LÄNGTAN efter SOMMAR, en LO med Vintagekänsla eller Mixed Media

Av scrapohobby - 1 november 2010 06:00

Jag visste inte riktigt vad jag skulle döpa detta inlägg till. Jag vet nämligen inte vilken stil det här är! Kanske någon av er läsare kan hjälpa till? LO:n är iallafall med ett foto på solen, tagen med solglasögon framför linsen! Ett tips!


  


Jag har använt lite av varje på LO:n. Det är en vit spets och ett brunt snöre som utgör "tvättlinan". Sedan har jag knutit, haft klädnypor och brads för att fästa grejerna i linan. Fotot har en fotomatta av ett Basic Grey-papper, som tyvärr precis tagit slut, men det finns ett i liknande färg hos Graphic 45 serie On the Boardwalk som heter High style holiday, baksidan har en turkosaktig färg. Detta har jag satt på en bit wellpapp.


  


På vänster sida om fotot (från längst till vänster) finns en nyckel utstansad i vanligt vitt papper från Sizzix Bigz Die - Hardware Findings som jag har gjort rostig genom att färga in med Tim Holtz - Distress dyna- Rusty Hinge och genomskinlig embossingdyna och UTEE CLEAR pulver, som har lite större korn än vanligt embossingpulver. På nycklen sitter en biljett ur setet Adage Tickets som jag har färgat i kanterna med Tim Holtz - Distress dyna- Broken China (blå) och Tim Holtz - Distress ink - Pine Needles (grön) samt en fjäder (finns i butiken i Sävedalen). Biljetten och fjädern sitter fast med en brad från kartan REPRINT BLÅ GLITTERBRADS. Nyckeln har jag hängt i en kedja från ett gammalt halsband.

Efter nyckeln finns en PORTRÄTTRAM I METALL med ett OVALT PORTRÄTT I GLAS, båda från KORT & GODT. På ramen sitter HALVPÄRLOR vit - REPRINT och ett vågigt  vitt band (som jag hittat i mina gömmor) som jag färgade in med Broken China- och Pine Needles-dynorna. Jag fäste med en klädnypa. Sedan knöt jag fast en trollslända i ett snöre och handklippte en minitag med ett handklippt litet hjärta på. Hjärtat har jag glittrat med Ranger stickles Glitterlim Icicle. Jag fäste med en brad jag hittade i min låda.


  


På höger sida om fotot (från höger till vänster) sitter två fjädrar fästa med en brad från samma karta som ovan och en fjäril fäst med ett snöre. Fjärilen är en stämpel från INKIDO FJÄRIL MELLAN och stämplad med Versa Magic Midnight Black. Den är glittrad med fyra olika glitterlim: lila, rosa, orange och turkos. Fjärilen sitter fast med en brad från samma karta som ovan. Efter fjärilen finns en liten tag jag klippt till i wellpappen. På den har jag satt en kapsyl och vingar utstansade ur Sizzix Bigz Die - Heart Wings i vit cardstock som jag färgat lite i kanterna med dom blåa och gröna dynorna samt glittrat med RANGER - STICKLES - DIAMOND. Kapsylen är en vanlig kapsyl som jag har fyllt med en bild på en dam jag klippt ut från en kortlek som inte är komplett och DG3 ART GEL.


Ibland kan jag bli så sugen på sommar just nu! Vad blir du sugen på vid denna årstid?

/Miaa

 
 
Marias Hörnam

Marias Hörnam

1 november 2010 09:21

Hej på er!
Var på mässan i Göteborg i lördags. Det är den första mässan i detta ämne jag besöker. Är ju fortfarans så ny inom kortmakeri mm. Och då måste jag skriva och säga att er monter var en av de klart bästa. Fin service, mycket och underbar inspiration och härliga varor. SÅ TACK !

http://jade2.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scrapohobby - 5 januari 2011 01:00

Hej och tack alla trogna läsare som följt oss på denna adress. Ett nytt år innebär härliga nyheter, varför vi byter till den lite mer avancerade blogbplatsen blogspot. Välkommen att följa oss där istället.   http://scrapohobby.blogspot.com/ ...

Av scrapohobby - 4 januari 2011 06:00

Varje år tar vi i min familj massor av foton under jul, bla ett av den nyklädda granen. Det finns säkert flera av er där ute som sitter och scrappar sina julfoton, så jag tänkte komma med en idé; julkulor i 3D på LO:n!     Man stansar ut 4 l...

Av scrapohobby - 3 januari 2011 00:15

hej på er! Då var det dags att avslöja en av våra nyheter här i bloggen! Första veckan i varje månad kommer vi att presentera en skiss för er att inspireras av. Kanske kan ni ta den till hjälp när ni fastnat lite, inte kommer på vad ni vill gör...

Av scrapohobby - 2 januari 2011 06:00

Hoppas er nyårshelg har varit bra, min har varit mycket lugn vi har varit otroligt förkylda så jag passade på att pyssal en del. Här har jag gjort ett ljuskort och en tutorial hittar du HÄR.    Jag har använt underbara papper från Maja Desi...

Av scrapohobby - 1 januari 2011 07:00


(fritt översatt från texten till höger...) Hej allihopa! Gott nytt år! Kan ni fatta att det är år 2011?    Här på Farmen är vi lika glada för det  nya året som för våra nya stämplar. Nu går de att finna på TGFs hemsida (men även hos ...

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards