scrapohobby

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2010

DISTRESSA EN CANVAS OCH EN TAG + NY KURSTID SAMT LITE OM ÖPPET HUS HOS SCRAP & HOBBY IMORGON

Av scrapohobby - 26 oktober 2010 08:03

Det är verkligen roligt att jobba med distressprodukter. Så roligt att vi hade en kurs i det hos Scrap & Hobby.

(Det finns ett nytt datum inbokat den 17 november)


...


För att få ut det mesta av produkterna valde jag att göra två olika alster, en liten tavla och en tag.


  


Det gröna papperet har en s k marmoreffekt på sig. Det är jättekul att göra och det är vid det momentet som ett litet strykjärn kommer till pass. Jag har också stämplat med Inkidos stjärnor och hällt på grönt distress-embossingpulver...


Den lilla skölden (från Regal Crest-setet) har fått sig en omgång med Distress Clear Rock Candy Crackle paint.


Vingarna har jag stansat ut med Timpans Heart Wings-stans, men dessförinnan har jag färglagt en bit papper med marmoreringstekniken.


  


En härlig hörnstans vid namn Double Loops från Martha Stewart kom också till användning i hörnen på underpapperet.


  


...


Det andra alstret är en tag med wellpapp som bottendel. Jag den är vitmålad med krackeleringsfärg från Ranger/Tim Holtlz. Därefter har jag fortsatt med Tarnished Brass. Jag tycker att de ger ett fräckt resultat. 



Jag har också använt mig av en vanlig manilla-tag och färgat in den med blått. Därtill har jag stämplat med vattenstämpel och hällt på rött distress-embossingpulver för att få en fräck sandpappersliknande effekt med sifferstämpeln från Tim Holtz. Även fjärilsstämpeln är timpans.


För att få en rutig bakgrund, använde jag mig av ett set med clear stamps från Artemio.



Jag har också stansat ut bokstäverna DIEM med Timpans Vintage Market och dekorerat dem med crackle accents. Jösses vad jag gillar den produkten!



Därefter har jag stämplat upp ordet CREA med Inkadinkados träkloss-stämplar.



Jag hittade också en liten bit tissue tape från Tim Holtz - som jag satte på under frasen CREA DIEM. Det är ett smidigt sätt att smycka ut sitt alster, eftersom det bara är till att riva av en bit och klistra på. I det här fallet tror jag att det var Symphony jag använde.


  


Avslutningsvis har jag dekorerat fjärilarna med Clear rock candy stickles på flaska - för att ge dem lite ruffighet och skimmer.


...


Nu är det snart november... Huuuga... Det blir kallare väder och innan månadsskiftet har jag fyllt hela 43 år... Jösses, så tiden kan springa iväg...


Men nu till den här kvällen hos Scrap & Hobby. Det är nämligen kvällsöppet idag. Den som vill, får gärna komma in och göra en liten tavla, helt gratis. Den kan bli en trevlig liten prydnad inför julen.


Du är välkommen mellan kl 18:00 och 20:00.


Det fi´nns lite andra erbjudanden också...

 
 
Ingen bild

Maria B

28 oktober 2010 10:38

WOW!! Vilken superläcker tag! Mycket effekter och mycket jag blir sugen på! Toppen med så detaljerad beskrivning!
Grattis på födelsedagen!!
/Maria B

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scrapohobby - 5 januari 2011 01:00

Hej och tack alla trogna läsare som följt oss på denna adress. Ett nytt år innebär härliga nyheter, varför vi byter till den lite mer avancerade blogbplatsen blogspot. Välkommen att följa oss där istället.   http://scrapohobby.blogspot.com/ ...

Av scrapohobby - 4 januari 2011 06:00

Varje år tar vi i min familj massor av foton under jul, bla ett av den nyklädda granen. Det finns säkert flera av er där ute som sitter och scrappar sina julfoton, så jag tänkte komma med en idé; julkulor i 3D på LO:n!     Man stansar ut 4 l...

Av scrapohobby - 3 januari 2011 00:15

hej på er! Då var det dags att avslöja en av våra nyheter här i bloggen! Första veckan i varje månad kommer vi att presentera en skiss för er att inspireras av. Kanske kan ni ta den till hjälp när ni fastnat lite, inte kommer på vad ni vill gör...

Av scrapohobby - 2 januari 2011 06:00

Hoppas er nyårshelg har varit bra, min har varit mycket lugn vi har varit otroligt förkylda så jag passade på att pyssal en del. Här har jag gjort ett ljuskort och en tutorial hittar du HÄR.    Jag har använt underbara papper från Maja Desi...

Av scrapohobby - 1 januari 2011 07:00


(fritt översatt från texten till höger...) Hej allihopa! Gott nytt år! Kan ni fatta att det är år 2011?    Här på Farmen är vi lika glada för det  nya året som för våra nya stämplar. Nu går de att finna på TGFs hemsida (men även hos ...

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards