scrapohobby

Alla inlägg under september 2010

Av scrapohobby - 22 september 2010 09:02

Varje år är det marknad i Sävedalen. Hela köpgatan bjuder på olika evenemang och vi här på Scrap & Hobby erbjuder följande:


LÖRDAG


50 % på pärlor och vissa smyckesdelar.

30 % på silversmyckesdelar.

50 % på diverse scrapbookingsaker.

20 % på stämplar från Reprint (inte jul).


Distressdyneskola:

Du får lära dig att jobba med distressdynorna på många olika sätt.


Julkort för barn:

Varför inte starta pysselsäsongen genom att låta ditt barn göra ett julkort.



SÖNDAG


Pappersrosor:

Gör dina egna pappersrosor med våra blomstansar.


50 % på pärlor och vissa smyckesdelar.

30 % på silversmyckesdelar.

50 % på diverse scrapbookingsaker.

20 % på stämplar från Reprint (inte jul).


Distressdyneskola:

Du får lära dig att jobba med distressdynorna på många olika sätt.


VÅRA ÖPPETTIDER:

lördag 9-16

söndag 11-15


Välkommen till oss på Scrap & Hobby!


// Maria och Sari

Av scrapohobby - 22 september 2010 06:00

Till den här LO`n har jag använt två olika mönstrade papper från Freja Skapargård. Den med moln tillhör kollektionen Himmel och heter just Moln och det rosa pappret tillhör serien Rosamunda och heter Blå blom. Innan jag monterade papprena har jag spryat svart mist och även droppat ut lite ljusblå akrylfärg. Ett tips när man ska använda akrylfärg som stänk är att späda den med lite vatten så blir det mycket enklare att få till droppar att skvätta ut.


  


För att dekorera har jag använt fjärilar som är utstansade med en Martha Stewart punch och svarta bokstäver. Bland allt stänk döljer sig också några rosa halvpärlor.


//Nicola

Av scrapohobby - 21 september 2010 05:50

Jag kom på att vi helt glömt av att erbjuda er chansen att jobba med distressdynorna. Det är ju klart att vi ordnar med det :-),


Distressprodukterna är ju ett härligt tillskott till scrap-, kortmakeri- och pyssel- och altervärlden. Det blir så fina effekter, antingen om man bläckar ned kanterna för att skapa ett djup, skapar en egen och annorlunda bakgrund eller bara maskar in olika motiv.

Man kan göra otroligt mycket med dessa dynor, varför jag utlovar er minst tio olika sätt att jobba med dem :-).


den 20 oktober - mellan 18:15-21:15 har vi en kurs i hur du lär dig handskas med bläck-blandnings-verktygen samt de olika distressfärgerna.


Kursen kostar som vanligt 295 kr.


Läs gärna mer på vår hemsida om våra övriga kurser och villkor. Kursinformationen finns i en menyrad under själva loggan.

Av scrapohobby - 21 september 2010 05:00

Vi ber om överseende med att webbshopen uppdateras nu på torsdag.


Förändringen blir till det bättre för alla parter, eftersom det blir en förbättrad version som ger Er bättre service. En av fördelarna är bland annat att vi kan skicka Er ett kollinummer på utskicket - vilket ökar säkerheten för alla parter. Du kan således spåra sändningen från start till mål.


Det kommer också att bli fler fördelar, men mer om dem senare.


Så tappa inte hoppet gott folk! Vi hoppas på att vi har en fullt fungerande webbshop på fredag den 25 september.


// Maria och Sari


Av scrapohobby - 20 september 2010 07:05

Nu är det ny vecka och det innebär givetvis att vi ger er chansen att handla något till ett bättre pris.


Nu kan ni fylla på lagret med stämplar från Reprint, eftersom vi drar av 20 % på priset.

Det gäller både omonterade stämplar och clearstamps i alla teman förutom jul.


För dig som handlar genom webbshopen, drar vi av rabatten manuellt.


Erbjudandet gäller under vecka 38.


Välkommen att fynda.


Här är stämplarna som inkluderas av rabatten. Skriv bara reprint i sökrutan i webbshopen - eller kom till butiken :-).


Av scrapohobby - 19 september 2010 06:00

När jag såg de härlga fladdermössen blev jag allt lite "batty" (galen, tokig). Jag visste dock att jag ville prova på att göra ett stafflikort med dem :-). 
  



 


Tänk så käckt det kunde vara att ha dessa som placeringskort på en halloweenfest :-)!!!


// Sari

Av scrapohobby - 18 september 2010 05:00

Som jag har längtat efter dessa halloweenpapper. Jag blev ju helt galen - ja, jag lovar... helt gaaaalen - när jag såg de flockade papperena från My Mind's Eyes - Haunted-kollektion... Jag som älskar Halloween var verkligen i himmelriket när jag fick klappa på dem. Och det här är riktiga KLAPPA-PAPPER :-).

Därtill finns det en lite mer lekfull halloweenserie - som heller inte går av för hackor :-). Den heter Blackbird och kommer också från My Mind's Eye. 

Så nu finns det mycket roligt inför Halloween...:-) För du har väl inte glömt att vi har Graphic 45s Hallowe'en in Wonderland-kollektionen också...???


Därtill finns det finfina julpapper i butiken nu. Allt har vi inte hunnit få upp i webbshopen ännu, men vi jobbar på det. Därtill finns det fina metalldekorationer som du kan se nedan.


Bettina, en av våra stammisar, råkade befinna sig i butiken när leveransen kom, och jag var inte sen med att fråga om hon ville hjälpa mig att lyfta fram alla produkter. Det var faktiskt väldigt praktiskt att ha någon som visade papperena medan jag höll i kameran.


Jag ber redan i förväg om att jag pratar fort. Och då menar jag FORT (Man är väl inte skytt för inte... hehheh). Sån här blir jag när saker och ting har med Hallowen att göra :-).

Men det är väl för väl att det finns en pausknapp när man behöver hämta andan :-).


Här kommer nyheterna i videoform (2 stycken). Det har ju funnits en och annan av er läsare som önskat fler videor som visar varorna i butiken :-). Så håll till godo :-).




// Sari

Av scrapohobby - 17 september 2010 06:00

Hej på er där ute i regnrusket!

Tro det eller ej men hösten är min favoritårstid! eller en av dem iaf...

Jag gillar när det börjar bli mörkt och man hör regnet smattra mot fönstren - perfekt tid för pyssel! Det är liksom okej att stanna inne och försjunka i sitt pyssel hihi


Idag ska jag visa er en canvas som jag pysslat ihop:




  


Det är en vanlig canvasduk som jag målat med akrylfärg. Efter det stämplade jag love över hela med det fina alfabetet från INKADINKADO .

När det nästan torkat hällde jag (ja du läste rätt-hällde) på RANGER - crackle paint - rock candy och lät det torka inna jag limmade fast tagsen med limpistol.

Hjärtat är handklippt men vingarna och kronan kommer från Tim Holtz grungeboard set Grungeboard Harlequin Element.


Ha det så gott!


// Therese

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards