scrapohobby

Alla inlägg den 30 september 2010

Av scrapohobby - 30 september 2010 13:00

Hej igen!

Tänkte att jag kunde visa lite olika stilar idag. Det finns så otroligt många vackra och olika! Jag tycker om att göra mycket, variera mig och jag försöker förkovra mig och lära mig mer varje dag!

I mitt förra inlägg visade jag en Steampunk-LO och nu en Shabby Chic/vintage inspirerad layout med vår John som är lycklig att vara i badhuset!


  


Jag vågade mig på att göra en rosa LO, trots att det är en liten gosse på bilderna!!

Det är inte lätt hemma hos mig ska ni veta... Jag är den enda tjejen i hushållet så lite rosa fägring måsta men väl få ha?!


Jag har lagt ner mycket kärlek i denna layout och ska erkänna att jag är såld vad gäller Primaprodukter. Jag har också sytt sömmar och distressat runt kanterna, och för att ögat ska ha mycket att titta på, har jag varit frikostig med dekorationerna! Tittar man noga finns det vackra fjädrar också!


 


Jag vill passa på att puffa för att vi på Scrap & Hobby håller kurser i det mesta. I helgen hade vi spontan-pyssel för alla marknadsbesökare, som fick chansen att göra egna pappersblommor och quillade blommor förutom att lära sig mer om olika sätt att jobba med distressdynorna. 


Jag tycker att det är fint att "hämta" dekorationer från mönsterpapper och gör det allt oftare på mina alster!


      


Fågelburen är målad med vit akrylfärg i två omgångar från Making Memories. När det torkat stämplade jag text med disstressdynan Vintage Photo. Min fågel är utstansad på notpapper och distressad med Peeled paint. Vingen valde jag att stansa ut i ett av många wellpapp-ark, som finns i nästan alla regnbågens alla färger hos Scrap & Hobby. 


Jag hoppas att jag inspirerat er till mer pyssel idag med mina olika alster! Har ni några frågor så tveka inte att använda er av frågerutan här i bloggen!! Detta gäller även om ni inte skulle hitta någon produkt i vår webshop.


MATERIAL:


Primapapper

Wellpapp

Tim Holtz sizzix Caged bird

Reprint halvpärlor


Tackar för titten!


Kram Lina

Av scrapohobby - 30 september 2010 05:45

Denna Lo gjorde jag till en av de många utmaningarna på Nol-träffen. Utmaningen var att lifta en Lo som min duktiga DT-kollega Nicola gjort! Så här blev mitt bidrag.


  


Titeln lyder "En ny stjärna". Våran mellersta Isac som sitter och jämför sina små händer med stjärnornas på Liseberg förra sommaren. Jag har använt Inkidos Autumn friendship Claudia och Graphic 45 Steampunk debutante. Jag valde att klippa ut fräcka detaljer ut detta papper och använda som dekorationer.


Allra först mistade jag ett vitt cardstock utan struktur med Brushed Corduroy refill. Denna blandade jag i en minimister med vanligt vatten för att få rätt färg, sedan bar det ut i solen för att mista min cardstock till önskat resultat.

Ska man mista ett alster innomhus rekommenderar jag att gå till badrummet och ta hjälp av badkaret...om man har ett eller ha en kartong i lagom storlek att "sänka" ner sitt alster i.

Mina kanter på mönsterpappret och wellpappen är distressade med Vintage Photo och fina lilla tagen kommer från detta härliga stickersark från Graphiq 45, alfabetet jag använt finner du här. Till sist kunde jag bara inte låta bli att klämma dit en söt blomma från Prima!


Tack för du tittade hit idag!


Kram Lina

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards