scrapohobby

Alla inlägg den 26 september 2010

Av scrapohobby - 26 september 2010 21:07

Ni som inte hade tillfälle att besöka oss under marknadshelgen och lära er att vika pappersrosor har en ny chans på tisdag kväll mellan kl 08:00-20:00.


Om det finns andra produkter som du är nyfiken på - som t ex Tim Holtz olika distressprodukter, Sizzix Big Shot-maskin, olika typer av stansar med mera - så finns det gott om tillfällen att prova på dem under denna kväll.


Kvällen efter (onsdagen den 29 september) är det kortkurs med vintage-inriktning. Mim (vårt senaste inspiratörstillskott) och jag (Sari) håller i den kursen.

Än finns det några platser kvar, så om du är sugen på att vidga dina vyer, hälsar vi dig välkommen till oss.

Läs gärna mer om våra kurser under fliken kurser i webbshopen.


Om du vill lära dig att vika kort på sju olika sätt - finns det två kurstillfällen att lägga på minnet, nämligen onsdagen den 6 oktober och onsdagen den 10  november.

Båda kurserna passar för både nybörjare och vana kortmakare, eftersom det blir en blandad kompott av härligt vikta kort. Om ni har specifika kort ni vill lära er att vika, går det givetvis bra att önska sig detta i samband med anmälan :-).


Vill du veta mer om vårt kursutbud, kan du följa länken ovan :-).

Av scrapohobby - 26 september 2010 09:02

Glöm inte att även följande produkter finns hos Scrap & Hobby (längst ned en video från Tim Holtz):


on the fence


branch tree


paper rosette


tattered leaves


scaredy cat


stämpelset - winter sketchbook


embossing folders - branch tree - tall pines







bewitching hour


alfabets-stans - upon a time


alfabets-stans - chip block


rickety house


tissue tape - hobgoblin



wellpapp i stora och små bitar


...och... svenska clear stamps från you do... vi väntar bara på bilderna... fyra olika set med olika typer av fonter - som du kan mixa och matcha efter behag :-)!


Och här visar Timpan själv hur man får till fina pappers-rosetter:


  
Av scrapohobby - 26 september 2010 07:30

Det här är mitt första inlägg för Scrap & Hobby. Här har jag använt Graphic 45 papper från serien Steampunk Debutante, som bakgrund Mechanical mind och en bild från Nouveau artistry. Sedan har jag tagit Tim Holtz metalldekoratiner Klockvisare och Sprocket gears.


  


Naturligtvis var jag tvungen att använda min underbara och användbara Melting Pot till lite hemmagjort pynt.


  


Hälsningar "Mim" Birgitta

Av scrapohobby - 26 september 2010 07:20

För att illustrera hur det kan se ut när man torrembossar med olika embossingkuvert - valde jag att göra en hel sida med olika strukturer och färger.




  

  


Jag har använt mig av alla Tim Holtz / Sizzix olika "Texture fades" som finns hos Scrap & Hobby. Eftersom jag fick några rutor över, tänkte jag också bjuda på några andra strukturer från Cuttlebug.


Nedan ser du också några utstansade "steel rule"-former:


Fanciful Swirls


Gadget gears


Hardware findings




Jag har också stansat ut ordet distress med Tim Holtz alfabetsstans "Vintage Market".


Bokstäverna i ordet ART har jag valt från Timpans grungeboard-set.









  


  


  


Avslutningsvis har jag monterat dit tre stora rosor på Gadget Gears-formerna - bara för att ge dem ett slags löv-substitut.




  


  










Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards