scrapohobby

Alla inlägg den 25 september 2010

Av scrapohobby - 25 september 2010 17:16

Trots regnigt väder, kom det härligt många besökare till oss på Scrap & Hobby - vilket vi givetvis är jätteglada för!!!



Om du inte redan bokat upp dig imorgon, rekommenderar jag ett besök hos oss på Scrap & Hobby! Kom till Sävedalens köpgata för att insupa lite höstatmosfär.


Arvingarna kommer att sjunga för er någonstans på gatan. Jag såg också ett Langos-stånd snett emot oss. Det finns säkert en massa annat trevligt att ta del av.


ERBJUDANDEN I BUTIKEN:

Vi erbjuder fem distressdynor till priset av fyra.


Om du inte känner dig varm i kläderna på just dynorna, kan du ju komma till vår distress-skola - som hålls flera gånger under dagen. Jag visar er mer än gärna flera olika sätt att jobba på, med dessa härliga distressdynor :-).


Therese - en annan av Scrap & Hobbys inspiratörer visar er hur man gör pappersrosor. Kom och testa du med!!!


Därtill har vi 10 % rabatt på stansmallar från Spellbinders.


Passa samtidigt på att ta del av våra sköna nyheter från Sizzix / Tim Holtz, med både stansar, tissue tape och annat smått och gott. Nu finns det ju också två nya alfabetsstansar samt en egen stans för att göra veckade blommor. Supersmidigt.


Jag hoppas att vi ses imorgon.


Vi har öppet mellan 11:00-16:00.


// Sari

Av scrapohobby - 25 september 2010 05:45

Det är ju det här med namn och stilar. Steampunk är ju en stil som kan vara antingen ljuvt romantisk med vackra damer från 1800-talet med metallinslag från industriella revolutionen, eller så kanske det kan vara något som det här. Riktigt ruffigt och mörkt, med inslag av grunge.

För om vi tänker oss bakåt i tiden, så fanns väl vare sig elektricitet eller något annat högteknologiskt i var mans hem... Allt var mer eller mindre mörkt och murrigt.




Så här kommer en bjärt liten tjej och muntrar upp oss i mörka tider.




Jo, jag vet att det är i tidigaste laget att visa upp julkort, men någon gång måste man ju börja :-).


Vad tror ni att hon (Cheeky Rockabilly) är - naughty eller nice (naughty = elak, stygg, dum, oanständig, (små)snuskig)?


  

 

Jag har rivit och ruffat till kanterna rejält till detta projekt. Och därtill har jag stämplat med både text- och musikstämpeln från Artemio. En bit snöre fick agera som dekoration, precis som en bit wellpapp. Jag har också embossat snöflingor med vit färg och framhävt dem med distressdynorna. En liten kakservett bakom Cheeky Rockabilly finns också där bak som en brytning.



  

 

Ni som minns mitt teljuskort, minns kanske att jag inte fick med mig några blommor den gången. Det här kortet gjorde jag samma dag - varför det även på denna saknas blommor. Men det var ju ett roligt tillskott med snöflingestansarna :-).



  

 

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards