scrapohobby

Alla inlägg den 24 september 2010

Av scrapohobby - 24 september 2010 22:45

Tänk att det finns så mycket kreativa människor i detta avlånga land. När vi sett Mims - Birgittas - underbara alster som hon gjort med Melting Pot - och andra härliga vintagealster med, för den delen - kunde vi ju inte motstå att fråga om hon ville bli en av inspiratörerna hos Scrap & Hobby. Hon tackade ja, och det är vi jätteglada för :-).


Inom kort kommer hon att presentera sig här i bloggen.


Och ni som anmält er till kortkurs vintage på onsdag den 29 septemer, kan se henne live, då hon håller i kursen tillsammans med mig :-).


Jag hoppas att ni alla hälsar henne välkomnen :-)!


// Sari


Av scrapohobby - 24 september 2010 22:39

Nu finns det härliga nyheter hos Scrap & Hobby igen. Ta en titt under deras nyhetsavdelning vecka 38 - så skall du se på härliga stansar och andra saker :-).



Av scrapohobby - 24 september 2010 06:00

Hej på er!

Har ni börjat med ert julpyssel än? Ja, jag vet att det är tre månader kvar, men tiden går fortare än man tror! Jag påbörjade mina julkort i augusti, men måste ärligt erkänna att produktionen stått still sedan dess. Men nu har jag börjat förbereda för julen iaf och först ut är en julgranskula.


  


  


Jag började med att måla ett lager med akrylfärg på julgranskulan och klädde den sedan i ljuvliga papper -  


 och  

När jag gjort det så målade jag ytterligare ett lager med naturvit akrylfärg.
Jag lät färgen torka och tog sedan på  
När den torkat målade jag hela julgranskulan med  
Slutligen dekorerade jag den med snöflingor och knappar.
Ha det så gott!
//Therese

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards