scrapohobby

Alla inlägg den 23 september 2010

Av scrapohobby - 23 september 2010 16:00

Hej igen!

Jag hoppas att ni kunnat dra nytta av mitt förra inlägg idag! Om ni tittar riktigt noga ser ni en liten quillad blomma ovanför fjärilens spröt. Blomman är gjord i ljuvliga papper designade av Anette Philip/Freja Skapargård. Jag bestämde mig tidigt att jag ville göra ett Bind it all-album när jag fick dessa papper!



 


Till min framsida har jag använt rosa/vitrutigt papper från serien Blomst och lite blommigt från Rosamunda. Idag uppdaterar tjejerna webshopen så tyvärr kan jag inte länka i detta inlägg. Tim Holtz fräcka stans har jag valt att lägga bakom min Martha Stewart bård, lite beiga pyntebaer från Kort og Godt sticker fram bredvid fjärilen och några härligt gröna Primablad. Snabela´t har jag målat med rosa acrylfärg från Making memories och efter att det torkat målat ett tjockt lager med vit cracklepaint.

 


Första sidan i albumet innehåller stämplad text med minibokstäver på träkloss... De är mycket användbara. Jag har gjort en distressruta med Brushed Corduroy och Vintage Photo och splatterstämplat med Inkidos fina stämpel.

    


Gammalt bibelpapper sticker ut bakom knappen och till och med lite Graphic 45 papper från serien Communiqe! Tyget som sitter runt mina o-wires hade jag hemma efter alla vimplarna till träffen i Nol jag sydde, men spetsen finner ni i vår butik!


    


Jag bjuder er på mycket bilder idag! Runt alla mina sidor har jag sytt med dubbel söm på symaskinen.



Vackra benvita halvpärlor från Reprint!


    


Här kan man tydligt se den tjusiga effekten man får med cracklepaint!



 


Så till sista sidan i albumet. Här har jag tagit wellpapp och satt under pappret från Freja Skapargård och sedan satt öljetter med korsettknytning och en gullig liten hjärte-charm från Kort og Godt. Hoppas att ni blir inspirerade att göra album med lite annorlunda bindning!!


Stor kram och tack för idag


Lina

Av scrapohobby - 23 september 2010 05:30

Hej på er!

Nu kommer den äntligen, min utlovade blomm-tutorial! Hoppas att ni kan tyda min skånska annars är det bra att använda frågerutan så svarar jag så fort jag kan! Jag svarar gärna på frågor och kom ihåg: frågar man inget får man inget veta!!


 


Det är inte världens bästa kvalitet på den här filmen men jag hoppas att ni får ett hum om hur man kan göra och vågar prova er fram!!

Lycka till med er blomtillverkning!


Senare idag bloggar jag ett alster till, hjärtligt välkommen tillbaka!!


Kram Lina

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards