scrapohobby

Alla inlägg den 12 september 2010

Av scrapohobby - 12 september 2010 06:45

Jag har sett många versioner av detta kort - som kan passa ypperligt till en s k gå bort-present. Stoppa ned några (doft-)värmeljus, kanske en biobiljett eller pengar i fickan där tagen sitter och så har du ett käckt presentkort.


  


Jag valde att jobba med ett lite kraftigare mörkbrunt cardstock från Inkido med pärlemorskimmer. Jag valde också att dekorera med de fina Vivi Gadepapperna Copenhagen 5 och Copenhagen 2. Rutor, ränder och prickar samsas om utrymmet. Det grönrutiga papperet kommer från reakorgen hos Scrap & Hobby.


  


Jag har gjort en mall till adressetiketten (tagen) av pärlemors-cardstocken. Artemios notstämpel kom väl till pass på det rutiga papperet. Därefter har jag stämplat sifferkombinationen från Tim Holtz stämpelkit Fairytale Frenzy med Fired Brick och hällt på Distress embossing powder i samma färg, för att få fram en ruffig yta - likt sandpapper.

Jag har också dragit på med Tarnished Brass Crackle Paint på väl valda ställen på kortet.

Istället för att klippa bort diagonalen, vek jag ned den och fäste den med en fin pärl-brad (påsnit, jungfruben - kärt barn har många namn).


  


Ovan ser du en annorlunda "blom"-dekoration. Jag hade inga blommor med mig till en liten pysselträff - varför jag stansade ut snöflingor som en tok. Jag smutsade ned kanterna och glittrade till dem med Stickles glitterlim. Jag monterade ihop dem med 3d-kuddar - innan jag tryckte igenom en brad, för att ge det hela lite mera liv.


Och här har du en avslutande bild av teljuskortet - som faktiskt kan stå upprätt helt av sig själv.


  


Sari

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards