scrapohobby

Alla inlägg den 6 september 2010

Av scrapohobby - 6 september 2010 06:15

Jag fick en idé om att göra en canvas med två dukar i olika storlekar.

  


Jag började med att måla på CLAUDINE HELMUTH - GESSO på den stora canvasdukens kanter, väldigt slarvigt för att få en "bucklig" kant. Sedan målade jag Gesso på hela den duken. Jag färgade in duken fläckvis med Tim Holtz - Distress ink refill; Barn door (röd), Broken China (blå) och Stormy Sky (ljus gråblå), satte på TIM HOLTZ - TISSUE TAPE - SYMPHONY genom att riva av tejpen i små bitar. Jag använde TIM HOLTZ - SANDING GRIP på tejpen för att rucka upp ytan lite innan jag färgade in även den med dom olika Distress ink refillerna.


  


Innan jag limmade på den mindre duken satte jag Tim Holtz tape på kanterna. Jag målade med Gesso över hela duken och klippte ut en bild ur pappret Graphic 45 - On the Boardwalk - Coney Island som jag limmade dit. Jag har även målat Gesso slarvigt över kanterna på bilden, för att få ett intryck av att den inte är ditlimmad. Jag stämplade i överkanten och underkanten med en stämpel från REPRINT CLEAR STAMPS SWIRLS-setet och en Tim Holtz - Distress ink - Black Soot-dyna.

På samma papper som bilden finns en fin kvinna som jag klippte ut och satte på duken med 3D-kuddar. Den andra figuren är från TIM HOLTZ - CREATIVE MUSE - CMS 046 stämpelset. Den är stämplad på vanligt ritpapper, embossad med en blandning av TIM HOLTZ - DISTRESS EMBOSSING POWDER - WEATHERED WOOD + BROKEN CHINA  (Jag har alltså blandat dom två pulvrerna för att få rätt färg. Sedan sparar jag överflödigt i en zip-påse för ev framtida använding.) och limmad på TIM HOLTZ - GRUNGE PAPER. Figuren sitter också på 3D-kuddar, fast inte lika höga som kvinnan. Små bitar av Plastpärleband med blingstenar - svart är limmade så dom går över kanten för att lyfta tavlan lite.


Det är superroligt att leka med olika material på canvas! Det man ska tänka på är att OM man behöver göra hål för tex brads, så gör det i pappret under, inte i själva duken, då den kan gå sönder helt! Annars: Lek loss och ha roligt!


Lycka till med din canvas!

/Miaa

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards