scrapohobby

Alla inlägg den 3 september 2010

Av scrapohobby - 3 september 2010 06:08

Direkt när jag såg killen och tjejen i Sweet & Toxic-setet visste jag att jag var förlorad! Jag bara älskar deras attityd, döskallar m m.



Jag ville göra ett snabbt kort, varför jag valde att blanda in en ny stans från Spellbinders - Lacey Squares, några rosenknoppar och en härlig ny gardeniablomma från Reprint.


  


Jag har stämplat upp bakgrunden med den lösa döskallen och därefter har jag färgat in bakgrunden med distressdynan Peeled Paint. Sedan stansade jag ut en fyrkant med Spellbinders nya stans Lacey Squares. Därefter har jag skurit ut en vit fyrkant - ungefär en centimeter mindre på båda sidor. Och därefter har jag skurit ut en lite mindre bit papper av "mitt egna bakgrundspapper" för att passa på den vita bakgrunden.


  


Jag kände för att prova på tekniken "använda så många rosenknoppar som möjligt" för att se hur det skulle bli. Jag monterade dit dem med en rejäl pop up-glue dot. Därefter monterade jag den fina purpurfärgade blomman på rosenknoppsstjälkarna med ytterligare en stor glue dot.


  


Jag har färglagt "Adam" med Copicpennor och slutligen lagt på lite Diamond Stickles glitterlim på de blå partierna i hans hår.


  


Jag önskar er en busig försmak av Halloween med det här kortet...

// Sari

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards