scrapohobby

Direktlänk till inlägg 2 september 2010

BIND IT ALL ALBUM PRESENTERAR OSS I DT-GÄNGET......

Av scrapohobby - 2 september 2010 05:30

 


I dag vill jag visa er ett Bind it all-album som presenterar oss i Scrap & Hobbys DT-gäng!

Jag fick idén eftersom jag själv är nyfiken och vill veta lite mer om duktiga Dt´s runt om och tänkte att ett album som ligger i butiken till kundernas beskådning kunde vara trevligt. I detta album ryms ett uppslag till varje DT-tjej där man scrapar och skriver och berättar lite om sig själv och ett uppslag som handlar om själva Scrap & Hobbybutiken! Tjejernas alster låter dock vänta på sig...


Vit cardstock utgör basen för insidorna och tjock naturfärgad cardstock gör utsidorna stadiga.


Omslaget distressade jag med Peeled Paint, Rysty Hinge, Aged Mahogany, Black Soot och Vintage Photo. Bakgrunden är stämplad med olika motiv från Inkido och Tim Holtz och ett "fönster" är utrivet som jag krullade kanterna runt ett trägrillspett för att få djup i mitt album.

Inuti fönstret sitter mina clearstampbokstäver stämplade i utklippta rutor och hela bakgrunden i dessa rutor är distressade med Peeled Paint.









  


Tagen är, som allt annat, distressad och i hörnen sitter guldfärgade brads. Bakom rosetten här sticker det fram en söt liten tårtservett och de silverfärgade fjärilarna är otroligt andvändbara! Just i det här fallet valde jag att behålla min fjäril som den är men man kan lätt färga in dom med en av nyheterna i butiken, Adirondack alcohol ink, bara att sätta den lilla tippen på flaskan mot det du vill färglägga, glas, metall, plast , ja allt !!! Det känns obegränsat vad man kan göra med denna ink! Använd den på hög glossy cardstock och skapa otroliga bakgrunder till dina kort eller Lo! Det blir väldigt effektfullt. Testa!!!!

Tänk på att dom måste torka en stund innan det är säkert att ta på dom.




 


Spets och metalldekorationer, Primablommor och egenquillad blomma (det kommer en handledning på detta framöver) utav dubbelsidigt mönsterpapper från spill-lådan. Sedan var jag nöjd med mitt omslag!

Hoppas nu ni rusar och köper en Bind it all-apparat och gör vackra album till nära och kära!

Önskar er en härlig pysseldag

//Lina


PS....

Bilder på inspiratörernas minilayouter kommer senare :-)...

 
 
Ingen bild

Annika

2 september 2010 06:02

åter igen med i tävlingen

 
Ingen bild

idun

2 september 2010 07:31

Scrapbooking är så mysigt :)

Tävlar idag ;)

 
Ulrika, Laserfrossa

Ulrika, Laserfrossa

2 september 2010 08:36

Japp, tävlar!

http://www.laserfrossa.se

 
ScrapLinda

ScrapLinda

2 september 2010 09:08

Ååååh, det är underbart!!!! Som vanligt!!

http://scraplinda.blogspot.com

 
Gurkiss

Gurkiss

2 september 2010 11:02

Så himla snyggt och väl jobbat alter. Super snygg Bok, spännande att få insidan sen :)

Kram Gurkiss

http://gurkiss.com/scrapbooking

 
Ingen bild

Nettan

2 september 2010 11:22

Jättefint!

 
Jenny

Jenny

2 september 2010 12:34

Vilket snyggt minialbum. Härligt med så många färger.

http://www.jennyjohansson.wordpress.com

 
Ingen bild

Katta

2 september 2010 12:59

Jag tävlar också.

 
Birgitta

Birgitta

2 september 2010 14:00

Jag hoppar på tävlingen nu! Hoppas det går bra!
Supersnyggt kort! //Birgitta

http://bigganpiggan.blogspot.com

 
Agneta

Agneta

2 september 2010 14:19

Väntar med spänning på insidan... =)

Och tar en andra chans i utlottningen...

http://netaspyssel.blogg.se

 
Ingen bild

Jenny Ivarsson

2 september 2010 14:56

Väntar med spänning på insidan!

 
Ingen bild

Anna

2 september 2010 15:26

Riktigt fräscht!! Får många nya ideer!!

 
Eva

Eva

2 september 2010 15:34

Tack för bra tips och ideér. :-)

http://evaspysselblogg,blogg.se

 
Ingen bild

Britten

2 september 2010 15:47

Många fina tipps:)

 
Linda

Linda

2 september 2010 16:44

TACK!
Nu har jag fått mer tips på vad jag kan göra med min BIA.... Spännande tävling!.....

http://kortmakaren.bloggplatsen.se

 
Ciza Patricia

Ciza Patricia

2 september 2010 16:58

Jättefint gjort. Härliga färger och snygg komposition. :)

http://pysseldags.blogg.se

 
Camilla

Camilla

2 september 2010 18:49

Ett underbart alster av den fantastiskt duktiga och supeter goá Lina! Väntar med spänning på att få se "insidorna"!

http://snabbscrapparen.blogspot.com

 
MiaS

MiaS

2 september 2010 19:03

Wow, vilket vackert album!

http://miascardsandstuff.blogg.se

 
Ingen bild

Mikael

2 september 2010 20:44

Höll nästan på att glömma.

 
Ingen bild

Karin

2 september 2010 21:30

Jag vill också vara med och tävla!

 
Monnah

Monnah

2 september 2010 23:15

Välarbetat album!

http://monnahs.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av scrapohobby - 5 januari 2011 01:00

Hej och tack alla trogna läsare som följt oss på denna adress. Ett nytt år innebär härliga nyheter, varför vi byter till den lite mer avancerade blogbplatsen blogspot. Välkommen att följa oss där istället.   http://scrapohobby.blogspot.com/ ...

Av scrapohobby - 4 januari 2011 06:00

Varje år tar vi i min familj massor av foton under jul, bla ett av den nyklädda granen. Det finns säkert flera av er där ute som sitter och scrappar sina julfoton, så jag tänkte komma med en idé; julkulor i 3D på LO:n!     Man stansar ut 4 l...

Av scrapohobby - 3 januari 2011 00:15

hej på er! Då var det dags att avslöja en av våra nyheter här i bloggen! Första veckan i varje månad kommer vi att presentera en skiss för er att inspireras av. Kanske kan ni ta den till hjälp när ni fastnat lite, inte kommer på vad ni vill gör...

Av scrapohobby - 2 januari 2011 06:00

Hoppas er nyårshelg har varit bra, min har varit mycket lugn vi har varit otroligt förkylda så jag passade på att pyssal en del. Här har jag gjort ett ljuskort och en tutorial hittar du HÄR.    Jag har använt underbara papper från Maja Desi...

Av scrapohobby - 1 januari 2011 07:00


(fritt översatt från texten till höger...) Hej allihopa! Gott nytt år! Kan ni fatta att det är år 2011?    Här på Farmen är vi lika glada för det  nya året som för våra nya stämplar. Nu går de att finna på TGFs hemsida (men även hos ...

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards