scrapohobby

Alla inlägg den 1 september 2010

Av scrapohobby - 1 september 2010 16:52

Nu är det riktigt roligt att besöka Scrap & Hobby. Det finns massor av nyheter att ta del av. 


Refiller till den dubbelhäftande tejppistolen:

Akvarellpapper 300 g

Du kan köpa dem styckvis eller i paket om 100 st.


ATC collection - perfekta småbilder till små kort eller kollage-alster.


Liten kinabok - 10x10 cm

Tändsticksaskar som du kan altra - dekorera efter smak och tycke och kanske ge bort till någon du tycker om...


Steampunk Debutante från Graphic 45


Marvy Snow marker - puffas till med hjälp av värmepistol - tänk så fräckt det kan bli om man puffar till tomtens skägg, en ballerinakjol eller ngt annat...


Spellbinders


Tim Holtz - Hinge clips

Psst! Tack vare en ny leverantör kan vi sänka priset på Timpans metal corners från 101 kr till 89 kr!



TONIC STUDIOS SUPER PAPER TRIMMER + extrablad

 

Nya stämplar från the Greeting Farm:



 

Av scrapohobby - 1 september 2010 06:21

The Greeting Farms Creepy Crew-stallet fortsätter att växa. Nu finns det det två sköningar i ett dubbelset vid namn Sweet & Toxic. Den andra sköningen är Sweet Anya.

Därutöver har Scrap & Hobby ökat sitt förråd med tre andra stämplar, nämligen Travel Anya, Talk Loud - häftiga uttryck och julsötnosarna Xmas Sweeties. Så nu kan ni börja göra fräcka julkort med TGF-stämplarna.


Av scrapohobby - 1 september 2010 06:00

I somras fick min dotter för sig att hon skulle sälja saker för att tjäna pengar. Efter att ha ritat några fina konstverk så bars det ut möbler och kassapparat men eftersom vi bor på en liten skogsväg så var ju kundkretsen inte så stor. Dagens förtjänst blev till slut 1 kr! Den här LO´n handlar om just detta och framförallt siffror eller kronor som det gällde den här gången.


  


Innan jag monterade det fina mönstrade pappret från Inkido har jag använt siffermasker från Tim Holtz. Först har jag använt Distressdyna över masken, Dusty Concord, och sedan svart mist. Dessutom har jag använt Stickles lite här och där också. Runt LO´n har jag använt Distressdynan igen tillsammns med lite svart Crackle Paint. Även fotot har fått en ram av Crackle Paint.



Bakom fotot sitter det en bit spets och en tag som jag har dekorerat med Tim Holtz Tissue Tape, den jag har använt heter Traveller, mist och även Distressdyna igen. Tissue tapen har jag också använt på kanten på LO´n på några ställen. Längs med spetsen har jag klippt sönder en ranka från Prima och dekorerat spetsen med tillsammans med några silvriga metallblad. Till rubriken har jag använt svarta Thickers som finns i butiken.


     


//Nicola

Av scrapohobby - 1 september 2010 05:00

Äntligen är det september!

Nu kan ni vara med och tävla om 500 kr att handla för. Och varför inte planera för en höst fylld med pysselträffar och -tillfällen.

Tänd några stearinljus, bjud in några kompisar och pyssla och mys tillsammans.

Ni kan ju börja förbereda er för Halloween och jul med för den delen. Jag har i alla fall kommit i rätt halloween-känsla med två projekt avklarade. Det ena har jag redan visat och det andra får ni allt vänta lite till på :-).


För att fira starten av pysselsäsongen, tänkte vi ha lite roligt här på vår blogg under de två första veckorna i september 2010.


Idag börjar vår tävling

Du som besökare kan lämna max en kommentar om dagen. Ju fler dagar du besöker bloggen, desto fler gånger hamnar ditt namn i utlottningen, vilket givetvis ger dig större chans att få just ditt namn draget. 

Den enda regeln vi har är att kommentarerna måste göras under den aktuella dagen. 


Sprid gärna ordet, så att fler får reda på denna roliga tävling.


När tiden runnit ut kommer vi att dra en lycklig vinnare, som får välja varor till ett värde av 500 kr ur vårt sortiment. 


Happy Scrapping önskar Maria och Sari på Scrap & Hobby.

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards