scrapohobby

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av scrapohobby - 26 augusti 2010 06:00

Kan kanske kännas lite tidigt att börja med julpyssel, men för mig som har tre små barn så gäller det att ligga ett steg före hela tiden!


Det finns så mycket roliga nyheter i butiken just nu och däribland dessa papper jag använt att dekorera Tomtemor med. Det fiffiga är att alla papprena är dubbelsidiga och går alldeles utmärkt att använda till mycket mer än julpyssel, men just i dag blir det dock just julpyssel jag visar!


   


Den här stilen på tomte gjorde vi på dagis julpysseldag förra året men då med silkespapper, så det här kan man väl säga är en lite mer förfinad version. Vackra danska mönsterpapper har jag använt, och lite olika band och en bedårande spets med bling-stenar och pärlor. Basen för min tomte är en pappkon och ärmarna gjorde jag av vanlig vit cardstock och fäste genom att borra ett hål med en passare och sedan trä ståltråd genom både ärmar och kon.


  


Här ser man lite tydligare hur jag gått tillväga då jag började pynta min Tomtemor. Martha Stewarts Doily lace har varit med i ett antal lager, likaså vacker spets från bland annat Inkido. I hålen på spetsen satte jag gråa halvpärlor från Reprint. Till hår använde jag kudd-polstrings material. Jag hade från början tänkt bygga upp ett huvud med en stor flörtkula som bas och sedan göra näsa osv med papprmaché, men jag övergav den idéen efter ett tag och slutresultatet blev en massa festligt hår istället!


Materiallista

Copenhagen 1                           Stockholm 2           

Copenhagen 2                           Stockholm 4

Copenhagen 3                           Stockholm 6

Copenhagen 5

....

Så till mitt andra alster i samma vackra papper från Vivi Gade. En julstjärna att kanske hänga i fönstret. Denna är ganska stor och mäter 30 cm i diameter, det är dock väldigt lätt att ändra storlek genom att minska sina 6 kvadrater. Jag lovar att lägga upp en beskrivning här på bloggen inom kort!

  

Till min stjärna använde jag Stockholm 5 och Stockholm 2. Det går att variera denna typ av stjärna både i storlek och färg beroende på vilket papper du använder och hur stora kvadrater du väljer att jobba med. Min stjärna är ihopfäst med dubbelhäftande tejp i de 6-sektionerna och sedan med häftklammrar till den stora stjärnan.


Lycka till med pysslandet och ha en bra dag.

Tackar för att du tittade hit!

Kram Lina

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards