scrapohobby

Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av scrapohobby - 21 augusti 2010 00:15

När jag såg ett sånt här kort hos Inkidos blogg - gjord av Lisa - så var jag ju bara tvungen att testa på något liknande själv!!!

Tack Lisa!


Jag har gjort eller håller på med flera projekt med följande papper, och jag är fortfarande förälskad i det randiga papperet Celebration från Graphic 45s serie Le Romantique - så jag valde att ha det som huvudpapper på framsidan och inuti kortet. 

Jag lät den svarta wellpappen vara som en bakgrund bakom panelerna för att få fjärilarna att lyfta riktigt ordentligt.


  


Jag har också gått loss med fjärilar högt och lågt i detta kort.

Framsidan pryds av två utstansade bårder av Martha Stewart-stansen Monarch butterfly border punch.


Fjärilarna som tjänar som handtag är utstansade med de två största fjärilarna från detta set. Jag hade först tänkt använda mig av Spellbinders olika fjärilar, men tänkte ge dessa rackare chansen. Och det gick jättefint att stansa ut både ur tunt och lite tjockare papper. Jag stansade ut fyra stycken röda - och monterade dem mot varandra på fram och baksidan av panelen för att ge extra hållbarhet.


  


Och håll i er nu... För nu börjar utvikningen av detta LÅÅÅÅÅÅÅNGA kort.

  


Om jag lägger ned det och viker ut det lite grand, ser det ut så här...

  

Som ni ser har jag gått loss med randigt och prickigt, men även ännu mer fjärilar.

  

Och så här ser det ut i nästan sin fulla längd. Tre helstora foton får plats och skapar en fin dynamik till de mönstrade papperna.

  

Här ser du kortet på lite närmare håll...

  

KESÄ 2010 betyder sommar eller sommaren 2010. Jag har limmat fast bokstäverna med Glossy Accents på mjukt naturfärgat wellpapper.

  

  

Här har jag stämplat med SPLASH med Barn Door distressdyna och tre olika FJÄRILSSTÄMPLAR från INKIDO (mini, liten och mellan) med Black soot distressdyna på ett prickigt papper som heter ALMOND DOT.

Jag har också smutsat ned kanterna på många av papperena med Frayed burlap distressdyna.

Visste ni förresten att BURLAP betyder SÄCKVÄV eller JUTE :-).

  

Bokstäverna har jag stansat ut ur skumgummi med Tim Holtz alfabet Vintage Market.

(psst... Det finns skumgummi hos Scrap & Hobby för 4 kr arket... Jag var ju bara tvungen att testa...)

  

Det ser svårare ut än det är. Ge det en chans, och du kommer att bli av med en massa papper, vilket torde vara en bra sak för oss papperspysslare!!!


Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards