scrapohobby

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av scrapohobby - 19 augusti 2010 12:08

Nu har den första beställningen från Inkido landat - och mer lär det komma i nästa vecka :-).


Härliga höstfärger bland papperena från

Tuva


Malthea



Autumn Wardrobe


Autumn Friendship

Nu väntar vi ivrigt på varor från Reprint - julstämplar, textstämplar, inrednings-trä-lådor, nya papper med mera.


Därtill hoppas jag på att få visa upp de nya sköna halloweenstämplarna och tissue tape-rullarna från Tim Holtz!!!


Close this windowClose this window

 

Håll utkik i webbshopen. Vi uppdaterar så fort vi bara kan!



Av scrapohobby - 19 augusti 2010 05:30

Idag bjuder jag på ett roligt kort och eftersom det dagen till ära (eller vad man nu ska säga!!) är surströmmingspremiär!!

Min erfarenhet av denna illaluktande fisk är att min pappa och farfar varje år vid denna tiden pyntade altanen och sedan dukades det fram tunnbröd, snaps och fisk med tillhörande odör!

Till min stora fasa serverades jag detta på min möhippa!! Jag kommer sent eller aldrig att glömma detta!


  


Jag har velat göra ett skjortkort länge och i mitt DT-paket låg detta underbara papper från Graphic 45. Jag såg direkt en randig väst framför mig till en somrig ljus kostym. Jag ritade först en mall som jag sedan överförde på hudfärgad cardstock med mycket struktur.

För att få kortet verklighetstroget sydde jag runt alla kanter och fickor med raksöm. Knapparna hade jag i mina gömmor och för att dom ska sitta ordentligt använde jag glossy accents som också fungerar utmärkt som lim! 

    


Jag kunde inte låta bli att stoppa i en liten förrymd surströmming i fickan!!!

   


Slipsen knöt jag av sidenband och blingade till den med stickles. En stilig man det här, inte sant?


  


Såhär ser kortet ut när det är helt utfällt, och det är gott om plats att skriva hälsningar och namn!!


...


Nu till mitt andra alster i detta inlägg.

Mina DT-kollegor vet hur glad jag är över att vara i Scrap & Hobbys stall och jag ville visa denna tacksamhet till Maria min DT-mamma. För mig är hon just vad texten säger...guld värd!!

Eftersom Sari också finns väldigt mycket i butiken har hon också fått en liten present en passand tag så klart!

     


Till Maria altrade jag en canvastavla med Tim Holtzpapper och mycket Tarnished Brass crackle paint. Sizzix heart and wings är stämplad och distressembossad med Mustard Seed.

Basen till tavlan dekorerade jag med gammalt tidningspapper, och sen distressade jag det med Tumbled Glass. Därefter surrade jag natursnöre runt tavlan och avslutade med en rosett. Hela tavlan är mistad med glimmermist som jag har blandat i en mini misterflaska.


 


Här ser man tydligt crackeleringen på vingarna! Ju tjockare lager med crackle paint man lägger, desto bredare blir sprickorna! Jag färgade in vingarna med svart mementodyna innan jag applicerade crackle-painten!


Jag hoppas att Maria förstår hur mycket vi alla uppskattar henne!


Tackar för att ni tittade in och har ni några frågor så använd er bara av frågerutan uppe till höger så svarar vi så fort vi kan!


Ha en härlig dag

Kram Lina

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards