scrapohobby

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av scrapohobby - 16 augusti 2010 05:30

När jag har läst massor av olika undersökningar över vilket yrke som är mest representerat i scrap-världen så är det lärare eller förskollärare. Det intressanta med det är att det inte spelar någon roll om det är i tex Sverige, Norge eller USA. Det är likadant överallt. Och är man lärare/förksollärare från Sverige så har man oftast en lärarkalender...(en vanlig almanacka!!)

Jag brukar, inför varje läsår, altra 5 stycken; till mig, mina kollegor och vår avdelning. Jag gjorde min egen när Scrap och Hobby hade sin mara.

Så här ser den ut:


  


Jag har använt mej av enbart spillpapper! Ett bra sätt att använda upp sånt!


  


Fjärilen jag har stämplat är från Tim Holtz Fairytale Frenzy CMS 058 set och dynan är en Distressdyna Walnut Stain.


  


Det rutiga pappret är Basic Grey Marrakech Chamomille (finns i REA-korgen i butiken). "MIA" och "10-11" är Tim Holtz Vintage Market alfabet. Jag har använt Walnut Stain-dynan för att färga kanterna lite, dels för att få bokstäverna att "titta upp" lite och för att få ett "smutsigt" intryck.


  


Jag har rullat ena hörnet för att få en extra effekt. Man ser den röd/orange Cardstocken lite, lite och så satte jag dit en bit av det rutiga pappret också.

Äpplet, bladet och kvisten är handklippta.


Lycka till med din egen almanacka/kalender!


/Miaa



Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards