scrapohobby

Alla inlägg den 12 augusti 2010

Av scrapohobby - 12 augusti 2010 16:00

Det är ju det där med att spara allt.

I detta fallet är jag glad att jag sparade utsidan av mitt akvarell-block när det var slut. Blocket säljs i butiken och har så vackra färger på sitt omslag.Till denna Lo beslöt jag att använda två snarlika bilder en i svart/vit och en i färg, bilderna slipade jag med sandpapper i kanterna.


 


Färgerna på akvarellblockets utsida passade så fint ihop med Primas solgula-blomsjälk och blommorna från you do-paketet. Till mönstret uppe i högra hörnet duttade jag  akrylfärg över ett nät man får när man köper frukt! Till sist en stripe utstansad med Martha Stewartstans och lite veckad svart spets.


Jag önskar er en bra dag och tackar för titten!

Mvh Lina

Av scrapohobby - 12 augusti 2010 06:00


Butiken åker till Nol första helgen i september. Lina, vår inspiratör håller i en träff för 40 personer.

Den som vill, får gärna stanna över natten för att verkligen ta vara på pysseltiden :-).


Om ni bor i närheten av Nol och vill ha något, nästan hemlevererat, kan ni skicka oss ett mejl på info@scrapohobby.se och tala om att ni gör en förbeställning.


De som är med på träffen kan också lägga en förbeställning. Vi ger 15 % på alla inköp denna helg i Nol.


Som det ser ut nu, finns det två platser lediga på lördagen och 10 platser lediga på söndagen.

Priset är buslågt... 200 kr för hela helgen eller 150 kr för ena dagen.


Läs mera här.



Av scrapohobby - 12 augusti 2010 05:30

Denna Lo blev till på den mycket trevliga träffen som Scrap & Hobby ordnade för ett litet tag sedan i butiken! Dagen var fylld med roliga utmaningar med fina priser! Just denna layout är gjord utifrån en skiss.


 

Jag har alltid varit försiktig med att klippa i papper, men nu på senare tid har jag kommit på att det är både effektfullt och fint att "hämta" saker från olika papper. Till denna layout har jag använt tre olika papper från Websters page. Det är lille Jacob som för första gången provar sin "stora" bilbarnstol.  Min journaling har jag tänkt att skriva på linjerna innanför Premiär.

  

För att göra mina blommor lite extra fina fällde jag in lite babyblå spets (finns i fysiska butiken). De stora blommorna stämplade jag med text rakt över med Broken China.

Materiallista 

...

Papper:       

Lullaby lane Out on a stroll

Lullaby lane Leaps and bounds

Storybook- Natures manuscript

Blommor:

Pyntebär

Blå blommor

Egna utstansade  blommor

Rosor

Tim Holtz alfabet

Jag önskar er alla en trevlig dag!

Mvh Lina

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards