scrapohobby

Alla inlägg den 7 augusti 2010

Av scrapohobby - 7 augusti 2010 06:30

Vi kommer att visa två inlägg från vår gästinspiratör MY under denna och nästa vecka...

 

...

 

Först och främst vill jag bara tacka Scrap & Hobby för att jag har fått
möjligheten att hoppa in på ett litet gästinlägg - tack tack!


Jag vet att det är väldigt långt kvar till Halloween men när Graphic 45
släpper en så underbar serie som Hallowe'en i Wonderland kunde jag bara inte
låta bli att tjuvstarta.



Detta blir ett långt inlägg, så långt att det fortsätter i morgon men jag hoppas ni har tålamod och att ni kan hitta något att inspireras av till era egna halloweenkreationer.

 

...


På alla de kort jag visar idag har jag utgått från pappret Through the looking
glass
. Jag har låtit de ursprungliga bilderna på pappret vara i fokus men
hottat upp dem lite genom att riva och distressa kanterna och stämpla runt
bilden med swirls från Prima.




...


På just det här kortet har jag även maskat en klocka från Tim Holtz (det skall föreställa en fullmåne...).

                 


*Här ser ni en närbild på ett par av de effekter som jag tycker tillför lite
extra halloweenkänsla, nämligen svart Crackle Paint (som jag har målat på en
Just the edge-bård)
och Crackle Accents på en bild från ett ark med
tags som tillhör pappersserien. Därtill har jag använt halvpärlor, som jag tycker funkar på allt!*



...


Detta kort är gjort efter ungefär samma princip som det tidigare. Runt
själva kortstommen har jag försökt att embossa lite för att få en något
distressad look. Jag har använt sparsamt med dekorationer, bara 2 liljor och en
rosett som jag knutit av Floss.



Utöver Prima-Swirlen har jag även tryckt dit en fjäril från INKIDO. Vem har
sagt att fjärilar inte kan användas till alla högtider =)?
.

Hälsningen är skriven med stickers från Jenny Bowlin Studios och finns liksom nästan allt övrigt material hos Scrap & Hobby.




...


Bli inte skrämd av att pappren känns så "färdiga"...

Våga kladda loss!


Här har jag maskat halva bilden med klockan från Tim Holtz igen, och passat på att använda lite olika färger på distresser. I mitten på blomman sitter
ytterligare en lite bild från arket med tags som tillhör serien. Bokstäverna
i ordet Happy kommer från en annan Graphic 45-serie.




...



Ytterligare ett kort efter samma design. Kanten under bilden är stämplad
med en liten primastämpel och blomman har jag gjort av något slags udda band
som jag hittade i gömmorna (Brad från Bo Bunny i mitten).*




*Detta kort skiljer sig något från de andra eftersom den sista bilden var
alldeles för stor för att få med på ett någorlunda normalstort kort. Istället offrade jag bakgrunden och klippte bara ut den lustige lille mannen.

I botten har jag använt ena sidan av pappret The mad hatter (precis min humor för övrigt). Nästa lager består av ett naturfärgat cardstock vilket jag rivit i kanterna, maskat med distresser och skvätt lite mist på.
Dominobrickorna är från en annan Graphic 45-serie, kortleksboarden från ett
helt ark med boarder som matchar de övriga pappren, och de små, runda
bilderna är från det där arket med tags som jag nämnde tidigare.

Det syns inte så tydligt på bild men ett par av detaljerna har fått lite gloss på sig
så de blänker (t.ex. muggen.).*


*Tack för titten, hoppas ni återkommer i nästa vecka =)*
*Kram// ScrapMyran

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards