scrapohobby

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av scrapohobby - 2 augusti 2010 06:45

Hmmm.... det var en konstig rubrik, men just vad detta kortet handlar om!

   


Min pappa Lasse tycker om att vara vid och på havet, ibland även i, och när han fyllde år så kom jag att tänka på vimplarna som man signalerar med på sjön och i militären. Varje vimpel betyder en bokstav, så ordet här blir LASSE.



Jag har använt Distressdynor i färgerna Barn Door (röd), Broken China (blå), Mustard Seed (gul) och Black Soot (svart) och en BlendingTool för att färga flaggorna. Skylten sitter i en "skylthängare" som är från Tim Holtz Sizzix Bigz Die Hanging Sign. Den är utstansad ur ett papper jag hittade i mina gömmor, som jag mörkade ner lite med Distressdyna Walnut Stain. Jag har även embossat med UTEE clear-pulver för att få ett lite slitet intryck. Fågeln är Tim Holtz Sizzix Bigz Die Caged Bird. Den har jag färgat in med Broken China-dyna och embossat med Tim Holtz Distress Embossingpulver Broken China. Det blir en yta som känns lite som sandpapper som inte är glänsande alls, utan helt matt. Fågeln har fått ett öga av Reprint Rhinestones gröna.


Skylten som är underst är Tim Holtz Sizzix Bigz Die Hanging Sign som jag har stansat i ett papper från Inkido som heter Noter Beige. Den blå skylten är stämplad med Reprint Clear Stamps Text och ordet "Grattis". Den är handklippt ur ett vanligt vitt Cardstock och färgat med Broken China. Vimpeln med "61" är handklippt och handskrivet och limmad på en Pins.



Måsen hänger på en liten skylt som också är handklippt och stämplad med en stjärna under. Stjärnan har jag i mina gömmor och är en väldigt gammal stämpel... Måsen är från YouDo Figurknappar Hit the Beach. Den påsen innehåller många fina små figurer med havstema.


Ha en fortsatt skön sommar!

/Miaa

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards