scrapohobby

Alla inlägg under juli 2010

Av scrapohobby - 15 juli 2010 06:00

Hej på er !

Idag visar jag ett vintagekort med lager på lager och en massa detaljer!



Vintage för mig är romantik, ruggade kanter och massa blommor, spets och detaljer. Basen till mitt stafflikort är av ganska tjockt naturfärgat cardstock så att det ska stå stadigt för visning. Jag väljer ofta stafflivikning föratt kortet ska stå vackert och stabilt. Jag har använt ett murrigt plommonfärgat papper (Cranberry and Ivory Brocade) och halvpärlor från Reprint.




Egenhändigt gjorda siffror ,Tim Holtz inspirerade med aged mahogany.

   



Jag använde clerarstampbokstäver med distressdyna Tim Holtz - Distress - Vintage photo att skriva grattis, klippte sedan ut dom i oformliga rutor och distressade kanterna med aged mahogany


     


  KORT & GODT METALLBLOMMA KOPPAR får runda av detta inlägg i romantisk stil! Vill passa på att tacka er alla besökare som gästade oss i vår fina monter på Kungsbackamässan i helgen som var!


Må så gott

//Lina

Av scrapohobby - 14 juli 2010 06:15

I butiken finns det helt ljuvliga Paper Stacks ifrån Tim Holtz. Pappret som jag har använt till den här LO`n kommer ifrån den som heter Shabby Vintage.


Efter att ha distressat alla kanter på det mönstrade pappret har jag använt en Flourish mask tillsammans med distressdyna och Ink blending tool. Färgen jag har använt här, heter Vintage Photo. Pappret har jag också skrynklat till och sedan plattat ut. På alla små förhöjningar har jag dragit med dynan igen.



Runt fotot har jag dekorerat med tags, grungeboard vingar som är målade med crackle Paint, Picket Fence. Stora rosa rosor, små vita rosorpins, vita blommor ifrån You Do, metalldekoationer ifrån Kort & Godt, rosa halvpärlor samt spets. Till titeln har jag blandat bruna thickers med Jenni Bowlins minialphas.



En av rosorna valde jag att lägga som en mitt i grungeboardfjärilen. Här ser man också att efter jag hade målat fjärilen vit drog jag på lite rosa chalk för att krackleringseffekten skulle synas mer.


     


//Nicola

Av scrapohobby - 13 juli 2010 06:00

I butiken har det precis packats upp nya fina papper ifrån Websters Pages. På många av Webster papprena finns det fina detaljer som man kan klippa ut och använda som dekoration. Till den här LO`n har jag använt baksidan av ett papper som heter "Refreshing" och tillhör serien "Garden Gate". Sedan har jag även  klippt ur ett hörn med blommor från framsidan av pappret för att rama in fotot med.

g Jag har dekorerat med Prima blommor, en läcker Prima swirl samt en Ornate Book Plate ifrån Tim Holtz. Till titeln har jag använt Jennie Bowlin tiny circle alphas. Dessa har jag satt på små remsor av vitt cardstock och sedan limmat remsorna på Book Platen.


  


//Nicola

Av scrapohobby - 12 juli 2010 06:00

Titta vad jag gjorde med förpackningen till Tim Holtz ideaology Film Strip Ribbon.


  


Jag skar ut en bit wellpapp, så den skulle passa i paketet. Sedan gjorde jag en skylt med texten Kramar, från Reprint clearstampset Text, limmade på en stor ros och två små rosor från Kort & Godt, så att de skulle passa i hålet där burken ska vara.

Jag limmade också dit en grön blomma. Eftersom just den här förpackningen har en liten bit med filmstrip utanför, så klippte jag ett hjärta som jag glittrade och limmade på i en av rutorna. Jag gjorde ett likadant och fäste inuti också. 

KLART!

Av scrapohobby - 10 juli 2010 06:12

Här har jag gjort ett kort med Tim Holtz distressdynor och några av hans stämplar. Jag började med att färglägga bakgrunden, för att sedan övergå till att stämpla och glittra de olika motiven.



Jag tyckte att påklädningsdockan från The Girls' Paperie skulle kunna vara ett trevligt inslag, och jag lät den vara naturfärgad för att den skulle synas riktigt ordentligt.


Jag har satt på en hitch fastner till höger om dockan, så att den skall liknas vid en dörrknopp.

För att fästa en trinket pin och ett mynt valde jag att knyta ett snöre runt kortet.

Jag har också mattat alltihop med mjuk wellpapp, ett av mina bästa pysseltips nuförtiden.


     


Textstämpeln kommer från ett clear stamps-paket från Teresa Collins vid namn Travel Ledger.


...


Sari

Av scrapohobby - 9 juli 2010 09:47

Hej på er!

Förra fredagen visade jag er en copicbok och idag fortsätter jag på samma tema ,med en copicväska.


  


Jag har använt mig av de nya pappväskorna som kommit in i butiken. De finns i två storlekar, en stor och en liten, och jag har här använt mig av  STOR PAPPVÄSKA MED HANDTAG OCH SPÄNNE


Jag började med att måla alla kanter och runt handtaget och spännet med RANGER crackle paint picket fence. Sen tog jag vit cardstock och mätte ut till alla sidor och sydde sen runt alla kanter med symaskinen.


  


Så här ser lådan ut innuti! Visst blir man sugen på att måla?


// Therese

Av scrapohobby - 8 juli 2010 06:00

   Det finns oändliga möjligheter om man bara har ett vitt papper som man gillar att jobba med, Tim Holts DISTRESS INK och hans vackra stämplar och papper och den härliga BIGZ DIE Heart Wings från SIZZIX. Detta kort är ett ganska snabb gjort kort men ändå så effektfullt!!



Jag började med att distressa bakgrunden på vitt cardstock med BROKEN CHINA och TUMBLED GLASS, sotade alla kanter och stämplade med BLACK SOOT för att få den där riktigt tuffa känslan i kortet.

Hjärtat och kronan är embossat i flera omgångar med olika distresspulver, som jag sedan sotat ned med BLACK SOOT. Jag valde att göra vingarna silvriga med VERSA COLOR silver 92.


Jag gillar kort med djup och 3D-effekt. För att få in detta vek jag upp ett av hörnen på Tim Holtz-pappret och satte min dubbelhäftande tejp en bit in på baksidan så att jag kunde nypa alla kanter.

Det är toppen att spara gamla sånghäften eller bibelpapper för dom kan man alltid återanvända till sina alster. Det tycker jag är ett riktigt bra spartips! 


Med detta hoppas jag att ni blir sugna att skapa med Tim Holtz härliga sortiment som finns i butiken. Glöm inte att styra kosan till Kungsbacka och träffa oss där i helgen!


Ha en härlig dag


//Lina

Av scrapohobby - 7 juli 2010 06:15

I sommar har vi lånat en kanin som våra barn sköter om. Nyligen lärde sig vår tvååring att öpnna buren och titeln på den här layouten syftar på kaninens bur... Är den till för att hålla kaninen på plats eller för att hålla Oscar på plats utanför!?



Här har jag använt flera olika Tim Holtz-papper för att skapa många lager, och för att papprena inte skulle försvinna bland det fina bakgrundspappret målade jag först med vit akrylfärg.

Jag har även använt en liten bit Inkido wellpapp för att bryta av mot det turkosa. Längst ner är det vit cardstock som jag har stansat med Martha Stewarts Doily Lace stans


 


Prima blommor, tags och bling tillhör mina favouritdekorationer så självklart får de vara med här också!


//Nicola  

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards