scrapohobby

Alla inlägg den 30 juli 2010

Av scrapohobby - 30 juli 2010 06:00

Hejsan!

Nu är det åter igen fredag och min tur att visa er vad jag skapat - en LO.


  


Kanske inspireras ni precis som jag av saker ni läser och ser i tidningar, bloggar och på TV och tänker "det där ska jag testa!" Jag tänker ofta så men det är inte alltid jag kommer till den praktiska delen, men här gjorde jag faktiskt det!


  


Jag läste en artikel om att skriva ut foton eller bakgrunder på tejp och kände att jag var tvungen att testa på en gång! Jag fullkomligt älskar resultatet! Det blir lite akrylmålningskänsla över det hela! Här har jag skrivit ut på frystejp.


  


Så här ser kortet ut på vanligt fotopapper. Som enda dekoration förutom ramen jag gjort med stansen från Martha Stewart har jag gjort blommor som jag toppat med lite stickles. Bakom dem skymtar en stämpel från Tim Holtz fram.



Materiallista:

Papper - enkel well brun, TIM HOLTZ - PAPER STACK - SHABBY VINTAGE

Stämpel - tim holtz - urban chic - set med stämplar

Stans - MARTHA STEWART DOILY LACE KANTSTANS


// Therese 




Av scrapohobby - 30 juli 2010 05:15

Hej på er där ute!

Det skapades en hel del på Scrap&Hobbys mara och till min stora glädje gick en av utmaningarna ut på att skapa något med Tim Holtz-produkter.


 


Hade det stått i beskrivningen att det BARA skulle vara Tim Holtz produkter så hade jag ju inte kunnat använda Inkidos fina "Splasch "-stämpel eller de små charmsen vi har i vår smyckes-del i butiken men nu hade jag tur och så här blev mitt bidrag till denna utmaning!



En av de underbara stämplarna i setet vi hade till förfogande!

    


Embossade "Splasch"-stämpeln med guld-embossing powder för att det skulle bli lite glitter i kortet och klippte ut den lilla fågeln på grenen et voila!!


Önskar er en god pysseldag!

//Lina

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards