scrapohobby

Alla inlägg den 26 juli 2010

Av scrapohobby - 26 juli 2010 05:30

Eftersom jag är så otroligt tacksam över att få vara med i DT-gänget ho Scrap och Hobby och tycker mycket om min DT-mamma Maria, som också äger Scrap och Hobby, så ville jag göra något till just henne för att visa min tacksamhet lite. Jag har använt mej av några av Tim Holtz Sizzix stansar, vilket var väldigt kul att göra! Att kombinera och skapa med dom är helt fantastiskt!


  


Tim Holtz Sizzix stansar:

Sizzix Bigz Die - Caged Bird 

Sizzix Bigz Die - Hanging Sign 

Sizzix Bigz Die - Hardware Findings 

Sizzix Bigz Die - Heart Wings 


Förrutom stansarna har jag använt vita blommor som jag färgat in med DistressInk Refill Broken China (blå) och Worn Lipstick (rosa) som jag droppat på plast och sedan sprayat vatten och blandat till rätt nyans. Även den stora rosen är färgad på samma sätt.


  


Grejen där skylten hänger är utstansad ur ett svart papper som jag har embossat med ett pulver jag blandat själv med Clear och lite rostfärgat.

Skylten under har jag stansat i ett "barnritpapper" jag färgat in med Walnut Stain och Tumbled Glass Distressinkrefill. Kramar är från Reprints Text set som är stämplat med en svart dyna och embossat med ett glittrande clearpulver.


  


Buren är gjord på samma sätt som skylthållaren, men jag har lagt i lite glitter också.

I buren sitter hjärtat som är gjord med samma teknik som skylten, fast med Worn Lipstick istället.


  


Även nyckelns vingar är gjord i samma teknik som skylt och hjärta. Där har jag limmat ritpappret på grungepaper. Jag använde Stickles att glittra med och en rosenknopp som fått snurra runt.



Nyckel och nyckelhål är rostade med DistressInk dyna Rusty Hinge och lite UTEE clear.

/Miaa

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards