scrapohobby

Alla inlägg den 22 juli 2010

Av scrapohobby - 22 juli 2010 06:00

Jag och Maria hade turen att träffa Anette Philip från Freja Skapargård på Kungsbackamässan och hon var snäll och gav oss varsitt set med egendesignade miljövänliga mönsterpapper att skapa med. Dessa ljuvliga papper får vi innom kort in till butiken, så håll utkik!



Målade hela min låda med vit acrylfärg och sedan kanterna med Specialty Glase-Pearl ( ligger snart  uppe i webshoppen, finns hemma i butiken redan!!) för att få lite extra skimmerram bakom det vita cardstockpappret som jag distressat med aged mahogany. Rev sedan bitar av det fina Rosamunda-Blå Blomma pappret och placerade ut det runtom på mitt första alster i denna serie.

Lådan har nu bytt ägare och finns hos en 6 årig tjej som älskar rosa!

Halvpärlor från Reprint sitter i alla hönen och även på spetsen från Inkido.



Lite olika organsaband och garn pryder handtaget tillsammans med en söt liten charm från Kort og gott med texten "Made with love". Ville få till en liten extra detalj vid lådans spännen och så här blev det! Här syns också min sydda söm i turkost.



Embossade rosorna med distress embossingpowder och snurrade stjälkarna runt en blommpinne.



The Greetingfams söta flicka är färglagd med distressdynorna.När jag färglägger stämplar jag av färgen jag valt på en acrylkloss och hämtar sedan upp den med en tunn pensel av mårdhår tilsammans med lite vatten.

  • Hud,Tattered Rose/ Worn Lipstick
  • Hår,Walnut Stain + cinnamon stickles
  • Klänning skor och rosett,Dried Marigold/Fired Brick
  • Stjärnor,Mustard Seed/Wild Honey + yellow stickles
  • Muffins, Crusched Olives/Pine Needles/Dried Marigold
  • Jordgubben, Barn Door/Pine Needles


En extra "finess" i lådan är ett lönnfack att gömma sina allra innersta hemligheter! Facket är decopage dekorerat med servetter. Om man lyfter försiktigt i de prickiga organsabanden uppenbarar sig ett dolt utrymme som ingen kunnat ana!

Tackar för titten och ha en härlig pysseldag!

MVH Lina

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards