scrapohobby

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av scrapohobby - 6 juni 2010 06:30

TRÄKLOSSALFABET

Äntligen kan du börja stämpla med separata bokstäver eller hela ord. De här kloss-stämplarna gör jobbet både roligt och enkelt för dig.

Och hamnar du lite snett - så kan du ju alltid klippa isär ordet och sätta bokstäverna lite huller om buller - för att det skall se ut om som om det var meningen :-).

 

  
 


CLEAR STAMPS MED JULTEMA...  japp... du läste rätt... man ska va' ute i god tid :-)...

Du kan skapa fina Tim Holtz-liknande tags och kort med dessa sköningar.



ANDRA CLEAR STAMPS

Här har du också ett gäng sköna stämplar som du kan skapa kollageliknande alster med.


Gissa vilken av dem som är min absoluta favorit????


Sari

Av scrapohobby - 6 juni 2010 06:00

Till den här LO`n har jag använt två papper som nyligen har anlänt till butiken. Bakgrundspparet är ifrån Ladybug and Friends och heter Notes och det rivna pappret under fotona är ifrån Inkido och heter Tuva Satin Turqoise. Båda papprena har jag distressat kanterna på och sedan använt mig av en Distressdyna, Vintage Photo, för att få till den bruna kanten.


På bakgrundspappret har jag också anvnänt mist som jag har gjort själv med Distressrefiller, också färgen Vintage Photo, och vatten i en mini mister


På några ställen på bakgrundspappret har jag även stämplat med en av mina favouritstämplar ifrån Inkido. Splash heter den och i alla hörnen är det en swirlstämpel ifrån Reprint som jag har använt.

Under Inkidopappret har jag använt en av Martha Stewarts snygga kantstansar, den heter Doily Lace.


Runt fotot har jag dekorerat med tags, blommor, stora rosor ifrån Kort & Godt samt en bit spets.

Jag har också använt en bit grungeboard som jag har målat med Crackle Paint, Vintage Photo, och när det hade torkat målade jag en gång till med Rock Candy.

Även bokstäverna till titeln är målade med Rock Candy.

Fjärilarna kommer ifrån Kort & Godt och är verkligen så fina! Jag har böjt ut vingarna lite, dekorerat med vita halvpärlor och sedan sytt deras väg fram med brun tråd.

Samma vita halvpärlor har jag också använt på bakgrundspappret och i blommorna som dekoration.


//Nicola

        

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards