scrapohobby

Alla inlägg den 5 juni 2010

Av scrapohobby - 5 juni 2010 05:00

Att jobba med Tim Holtz distressdynor är roligt. Och den här gången valde jag att utmana mig till att hålla mig till olika nyanser av blått (broken china, faded jeans, stormy sky och tumbled glass) och brunt - old paper för att skapa bakgrundspapperet.


Jag ville också utmana mig med att använda så många stämplar från Inkido som möjligt.


Jag började med att stämpla med mini, liten, mellan och stor fjäril.

Därefter stämplade jag med splash och barometer.


  


Men så kunde jag inte bara lämna det helt och hållet blått, så jag valde att färglägga hjärtat med en ljusorange färg vid namn apricot från Copicpennorna.


Jag har klippt ut kalenderdelen från stämpeln fjärilskollage och satt den under hjärtat. Jag har också stämplat upp änglar-stämpelns vingar i tre omgångar och satt dem under hjärtat för att ge den ett lyft.


Några av fraserna i stämpeln hjärtbakgrund kom också till pass.


Jag har avslutat det hela med att välja två marinblå rosor och en stor naturvit ros av hög kvalitet.


Sticklesglitter i olika färger är ju bara ett måste.


Avslutningsvis drog jag på crackle paint på sidorna med både picket fence och tarnished brass.

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Skapa flashcards