scrapohobby

Alla inlägg under april 2010

Av scrapohobby - 6 april 2010 06:00

Här har jag använt Inkidos wellpapp som bakgrund till min LO. Den finns både i den här färgen samt svart och vitt.


Först har jag använt ett egenritat hjärta som mask och sedan sprayat med svart mist. I hjärtat maskade jag ytterligare en gång med en av Tim Holtzs klockmasker. Då har jag använt mig av Ink blending tool och Distressdyna, Black Soot och även Worn Lipstick.


Klockorna är urklippta ifrån ett Graphic 45-papper och runt en av klockorna har jag knutit svart tråd tillsammans med en av Tim Holtz word sticks.

Jag valde rosa som kontrastfärg och har dekorerat med rosa blommor och rosa halvpärlor. Fjärilen och titeln är utskuren med hjälp av Silhouetten.


//Nicola

  


  

Av scrapohobby - 3 april 2010 06:45

Kort nummer tre med stämpelsetet Påsk. Höna, text och oval är därifrån.


Jag har använt mönstrade papper från Basic Greys Origins serie Authentic, svart penna, svart dyna, svart läderliknande snöre och grönt organsaband.


Hönan är stämplad på ett gult papper och embossad med svart pulver.


   



GLAD PÅSK!!

/Miaa  

Av scrapohobby - 2 april 2010 01:11

När jag fick syn på den här kortvikningen, kunde jag inte hejda mig från att ge det en chans. Jag fick ju givetvis c till att återfå krafterna något först...

Jag skulle vilja kalla detta för en variant av stafflikortet, men jag antar att det rätta namnet är ett fjädringskort - för inte kan väl spring i detta fall betyda vår... d v s vårkort???


   


Här har du en video som visar hur jag gjort kortet... Men varning för ett himla svamlande och fipplande... Jag är väl inte riktigt hundra än...



Sari

Av scrapohobby - 1 april 2010 06:30

Här har jag använt kycklingen och texten Glad Påsk från stämpelsetet Påsk. Jag stämplade kycklingen på ett gult mönstrat papper och klippte ut. Texten är stämplad direkt på bakgrundspappret.


Runt kanterna har jag först skrapat med en EdgeScraper från Making Memories och chalkat med en BlendingTool och Distressdyna Walnut Stain. Jag ritade dit stygn med en brun penna.


De rosa och gröna mönstrade papprerna är från LadyBug and Friends-serien Spring has Sprung.

Halvpärlor i olika färger och fjädrar blev fint på.

Stor blomma från YouDo och den gröna och gula är från också från YouDo, men i papper.


Jag har embossat Vintage-pulver på blommorna. Den innehåller ett skimmer också, det blir väldigt effektfullt. Det gula sidenbandet ser mjukt och fint ut.


Snart påsk!! Bara några dagar kvar!

/Miaa

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards