scrapohobby

Alla inlägg den 24 april 2010

Av scrapohobby - 24 april 2010 06:00

På den här layouten har jag använt många olika tekniker och försökt skapa många detaljer. Här kommer lite olika tips på hur man kan göra en LO mer detaljrik och personlig.


Först har jag gjort en egen mist tillsammans med Distress refiller och vatten i en minimister, då kan man skapa precis vilken färg man vill.


I butiken finns många olika masker men det är också kul att pröva andra former eller att göra egna masker. Här har jag har använt ett spetshjärta som mask och sedan sprayt min mist över.


Runt både det vita cardstocket och fotot har jag målat med Crackle Paint i två olika färger.


Det mönstrade pappret är ett papper ifrån Bo Bunny och den har jag sytt fast med hjälp av nål och papperssnöre som finns i butiken. Jag rev loss en liten bit för att kunna sticka in en liten bit grönt paper också som jag ritade ett hjärta på.


Tagsen har jag färgat  in med Distresssdynor och sedan stämplat på. Jag har också stämplat en fjäril och klippt ut och dekorerat den med några blingstenar.


Bokstäverna till titeln har jag stansat ut och sedan duttat på Glossy Accents så att de får lite höjd. På några av bokstäverna har jag satt på blingstenar. och när jag monterade dom på LO´n använde jag 3d kuddar för att få mer djup. Som sista dekoration har jag knutit pappersnöre runt en av bokstävrna tillsammans med ett hjärtcharms.


//Nicola



Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards