scrapohobby

Alla inlägg den 17 april 2010

Av scrapohobby - 17 april 2010 07:46

Detta kort fick min man när han fyllde år. Jag har använt massor av Timholtz, när

jag tänker efter är det bara Tim Holtz, utom papper...



När jag gör såna här kort brukar jag använda barnens ritpapper som bakgrundspapper. Jag färgar in det med DistressInk, här färgerna Stormy Sky och Pumice Stone. Jag droppar det på min arbetsyta, sprayar med vatten (jag använder en MiniMister-flaska med vatten i, lätt och behändigt att ha på bordet...) och bara lägger ritpappret i. Det suger upp och blir jätteblött. Jag torkar med min embossingpistol så jag slipper vänta till nästa dag... På detta kort har jag rivit av den yta på pappret jag tycker passar bra. Noterna är en mask som heter Conserto. Sätt på ett vitt papper och gnugga lätt på färgen, jag har min BlendingTool och foam, som jag byter för varje färg. (Mitt mål är att ha en BlendingTool per färg...). Jag har haft samma färger som Inken i pappret, fast här använder jag dom oilka Distressdynorna; Stormy Sky och Pumice Stone. Mannen på kortet har jag ritat på frihand och klippt ut i Grunge paper. Den har jag färgat i en grön färg, Peeled Paint. Vingarna är chalkade med Pumice Stone-dynan och BlendingToolen. Dom är gjorda av Grunge Board och kommer från ett paket som heter Harlequin Element som innehåller massor av delar, väldigt prisvärd! Även nyckeln och skylten kommer därifrån. Dessa har jag "rostat" genom att färga in med Distressdyna Rusty Hinge och sedan en embossingdyna och Enamelpulver clear. Hjärtat är friklippt ur Grunge paper och färgad med DistressInk Barn Door. Nyckelhålet är en brad, där jag tagit bort "benen". Snöret är en bit av låtsas-läder-snöre som jag bara knytit dit.


/Miaa

Av scrapohobby - 17 april 2010 07:00

Vi vill bara påminna om en härlig stämpel- och scrapmässa i Kungälv nästa helg.


Kongahälla Mässan


UTSTÄLLANDE FÖRETAG:


Arkivet

Creativica

Do-Redo

Kortmakaren

Mimas Scrapbooking

My cards

Prickiform

Pysselmyran

Scrap & Hobby

Scraplagret

ScrapLyckan

Scrapperiet


Infomrationen nedan är lånad från Kongahällamässans hemsida.


Nu slår vi upp portarna till Kungälvs första Stämpel- & Scrapmässa .
Den äger rum på Kvarnkullen i Kungälv, den gamla medeltidsstaden, c:a 2 mil norr om Göteborg.

Detta är mässan för alla med ett kreativt sinne, gammal som ung, nybörjare som veteran. Ett ypperligt tillfälle för en heldags shopping med många butiker samlade under ett tak.


Låt dig inspireras av allt som våra utställare har att erbjuda i form av papper, dekorationer, stämplar, verktyg mm.


Här kan du hitta det allra senaste inom Scrapbooking och kortmakeri, få råd och tips, samt träffa likasinnade att utbyta erfarenheter med.

Behöver du en stunds vila är det bara att sitta ner i cafeterian en stund och samla nya krafter. Här erbjuds enklare förtäring i form av pajer, sallader, kaffe/the, fralla och kakor.

I samband med mässan anordnas det även en pysselträff i direkt anslutning till mässlokalen. (platserna är redan fullbokade)

Entréavgift: 25:-

(OBS! endast kontanter i entrén)

Att tänka på:

Medtag kontanter då inte alla butiker, cafeterian eller entrén tar kort.

VÄGBESKRIVNING:

BUSS:
Lättast är att ta Röd Express till Kungälvsmotet. Kvarnkullen ligger alldeles intill motorvägen, mindre än 5 minuters promenad från busshållplatsen. Ta sikte på kvarnen som ligger öster om motorvägen.
Dvs kommer du från Göteborg behöver du inte gå över motorvägen. Kommer du norrifrån - gå över motorvägen via gångbron så ligger Kvarnkullen till höger bakom minigolfen. Kvarnkullen är samlingslokalen som ligger intill kvarnen. För busstider - besök www.vasttrafik.se


BIL:
Från Göteborg kör E6 mot Oslo, från Oslo kör E6 mot Göteborg.
Kör av vid Kungälvsmotet följ skylt mot Centrum.
Sväng till höger före Hydro och McDonalds och kör förbi Maxiparkeringen.
Tag höger i rondellen på Kongahällagatan så att du kommer över motorvägen.
Sedan svänger du första avfarten vänster, tre gånger, så att du passerar
Willys, åker under motorvägen och kommer upp till Kvarnkullen.

Ni med GPS ställer bäst in den på Kvarngatan, Kungälv.


Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards