scrapohobby

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av scrapohobby - 17 mars 2010 08:20

Äntligen blev den av... Layouten åt Scrap & Hobby. Jag tänkte först smita undan, men tog sedan mitt ansvar :-). Heh heh heh.


Här är den.


  


Jag tror inte att någon är förvånad över alla härliga stämplar från the Greeting Farm... Här är det Sassy Suzy, digitalstämpeln Audrey, Edward och Cheeky Cherry Shooter som hälsar på.


  


I övrigt är det färglatt som det brukar... Allt är väl som det ska, antar jag...


Och så fick jag ju dit två utstansade kanter med Martha Stewart-stansar också :-). Daisy Fan och Doily Lace heter de. Dessutom har jag prytt LO'n med grönt dekorativt band, virkat kantband och en bit snöre som skapar härliga kontraster. Och så några knappar som pryder mittenpartierna av Daisy Fan-remsan.



Favoritugglan är givetvis med, och frågar vem jag är...



Jag tror nog att den här layouten representerar mig rätt så bra. Jag är ju inte någon van scrapbookare, då jag mestadels gör kort.


Sari

Av scrapohobby - 17 mars 2010 08:17

Jag är på ett strålande Tim Holtz-humör, och ville därför göra en tag.


Det var ju ett tag sedan jag gjorde skäl för mitt tilläggsnamn, "the tag" :-).


Eftersom båda butikernas sortiment hjälpt mig med materialet till denna tag, tänkte jag förena butikerna Scrap & Hobby och Scrapbruket i detta inlägg.












Jag har satt på olika masker från setet "TimeWorks" och distressat bakgrunden med Wild Honey och Rusty Hinge (de är inte med i webb-shopen ännu...). Jag har använt mig av flera Blending tool-handtag och Blending foam pads (skumbitar) (jag har ett handtag för varje färgkategori för att slippa byta skumbitar mellan varje färg... och jag gillar ju att använda flera färger på varje bakgrund :-) ).

Ranger - Tim Holtz's Distress Ink Pads - Wild Honey

Därefter har jag sprayat på med Perfect pearl - vitt fint pulver - som jag hällt i en Mini Mister och blandat med vatten (hittar inte varorna i butiken just nu). Jag skakade om det rejält för att få det att blanda sig. Därefter sprayade jag över hela tagen och lät det självtorka.


Perfect Pearls Metallics kitInkssentials Mini Misters


Därefter har jag stämplat med en skvätt-bakgrundsstämpel från stämpelsetet "Urban Tapestry CMS 061". För att få fram de ruggade kanterna, har jag rivit med en kantrivare, d v s en Edge Scraper (hittar inte i butiken just nu).


Tim Holtz CHA 2009 Stamps - Urban TapestryEdge scraper/kantrivare.


Därefter har jag jobbat in både Vintage Photo, Frayed Burlap och Fired Brick runt kanterna.


Distress dyna-Ranger-Frayed BurlapDistress dyna - Ranger-Vintage PhotoDistress dyna - Ranger-Fired Brick


Jag har använt mig av två olika klockstämplar, en från arket "Soulful Journey CMS 029" (gummistämplar) och en mindre klocka från clear stamps-setet "Life's Possibilities". Jag har även använt mig av bingoraden och fåglarna från samma set med clear stamps.


 


Texten kommer från ett stämpelset vid namn "Fairytale Frenzy CMS 058" och jag har stämplat det på ett beige papper med diamantrutmönster. Därefter har jag skrapat kanterna och dragit på med Pumice Stone bläckdyna.


 

 

Jag har stansat fram kvistar med stansen Branch och fjärilar med stansen Glassene Butterfly. Båda stansarna är Martha Stewart-stansar.

 

 

Slutligen har jag dekorerat tagen med en vit-brun ros.


Martha Stewart Punch Branch kvist - M230367
Sari

Presentation


Scrap & Hobby hittar du på Sävedalens köpgata.
Vi säljer saker till både scrapbooking, korttillverkning, pärlor och diverse för smyckestillverkning samt allmänt pyssel med t ex tovning, trädtaljer m m.

Fråga mig

3 besvarade frågor

LÄNK TILL BUTIKEN

DESIGNTEAMET

VI GILLAR

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Varumärken


Ovido - Quiz & Flashcards